Avatar billede toke Nybegynder
21. december 2001 - 21:18 Der er 1 kommentar

Detektion af Fast User Switch under WinXP

Jeg er ved at lave et program til at styre skærmindstillinger for brugere af en Windows XP maskine. For at kunne sikre at skærmindstillingerne (størrelse, farvedybde og refreshrate) altid er de rigtige for den enkelte bruger er det nødvendigt at programmet får en melding når der er foretaget et Fast User Switch.

Jeg har prøvet SvCom på http://www.aldyn.ru/products/svcom/index.html men den kan ikke give denne melding.

En person på usenet pegede på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q310153&ID=KB;EN-US;Q310153 der ret præcist er det jeg har brug for, bortset fra at jeg altså vil lave det i Delphi 5.
Avatar billede dl Nybegynder
22. april 2002 - 12:05 #1
Et eller andet sted i windows database står der hvem der er logget på.

Så kan du vil bruge en Timer til at checke om er bliver ændret på hvem der er logget på.

Dit program skal jo så køre som en service.

Håber det kunne hjælpe på vej!

//DL