Avatar billede cholm Nybegynder
21. december 2001 - 17:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AVI til SVCD med TMPGEnc

Jeg har lavet en AVI-film som jeg vil have brændt som SVCD. Jeg vil derfor konvertere den i TMPGEnc 2.02, men når jeg vælger AVI-filen kommer der ikke noget billede i \"den sorte boks\", og hvis jeg kører en prewiew, er det også bare en sort film.

Jeg har prøvet med andre \"ikke hjemmegjorte\" AVI-filer, og her kommer der godt nok billede på.

Min AVI-film er i 720 x 540 (25 fps)

What dælen do....

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 20:36 #1
Er der sort boks når du har komprimeret filen eller er det bare når du skal til at igang.
Du kan nemlig opfte være ude for at en avi fil indeholder en sort frame i starten og det vil selvfølgelig give en sort boks når den står stille.

Men hvis de andre virker lyder det lidt mærkeligt.

Der er dog en anden faktor der spiller ind:
Ved eksportering til en avi fil benytter du formentligt et codec af en slags - mit forslag vil være at tjekke indstillingerne inden du eksportere din fil - og her vælger eksempelvis lossless, hvis den mulighed er der - eller også indiovideo som er en god gammel kending. Egentlig synes jeg at den er meget dårlig til de fleste former for video - men du kan jo prøve for at se om det virker.

God jul!
Avatar billede cholm Nybegynder
21. december 2001 - 22:32 #2
cqleerup >>> Ja, du kender jo efterhånden mit videoprojekt :-) Jeg har efterhånden opgivet at køre det direkte til min video, da der stadigvæk er flimmer på...

Den \"sorte boks\" er der hele tiden. Jeg prøvede at lave en lille film, og den var der som sagt hele tiden.

Jeg har ikke selv tænkt på at vælge et andet codec, men herunder kan du se mine muligheder, og et godt råd til valg her, ville være rart.

Cinepak Codec af Radius
Indeo® video 5.04
Intel Indeo(R) Video R3.2
Intel Indeo® Video 4.4
Microsoft H.261 Video Codec
Microsoft H.263 Video Codec
Microsoft RLE
Microsoft Video 1
Studio DC10plus M-JPEG[16] (Det er denne jeg har brugt)
VDOnet VDOWave

Også god jul til dig, og tak for hjælpen.

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
26. december 2001 - 10:02 #3
Jeg prøvede Indeo® video 5.04, og så kom der billede på - omend det var et noget dårligt billede....

/cholm