Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 01:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dual systemer...

Ok sagen er denne...Jeg har reinstallet win98 på den ene harddisk, og nu kan den så ikke finde min Winxp på den anden harddisk. Eller mere præcist jeg kan ikke dual boote, fordi win98 har overtaget totalt.
Hvordan er det lige jeg ændrer det tilbage så jeg kan komme til at vælge styresystem igen?
Avatar billede sfh Nybegynder
19. december 2001 - 01:27 #1
En af mine kolleger, gjorde det at han lagde Winxp ind oven på den eksisterende...han fik løst problemet, men om det er gangbart og virker hver gang ved jeg ikke..... :(
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 01:32 #2
Jeg håber der er en anden løsning end den du kommer med der SFH :) Jeg mener blot at kunne huske det var noget simpelt, men hvad præcis kan jeg desværre ikke komme i tanke om...
Avatar billede omen Nybegynder
19. december 2001 - 08:47 #3
Du skal starte WinXP installationene igen, vælge Repair, vælge Manuelt, og vælge at den KUN skal installere boot...
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 12:35 #4
Omen--> Hvordan vil du have jeg skal starte winxp installationen igen? Selvom jeg fjerner min HD med win98 på, fatter den stadig ikke at der ligger winxp på den og søger stadig efter min win98. Og derfor kan jeg ikke starte op med min XP HD. Og jeg får heller ikke noget ud af cden.
Avatar billede licon Nybegynder
19. december 2001 - 17:13 #5
Dual Boot... det suxx da :)
Avatar billede omen Nybegynder
19. december 2001 - 17:15 #6
Hvorfor booter du ikke bare op på cd\'en? Og hvis du ikke kan boote op på den, så start din computer op i DOS, med en Win98SE Startdiskette (www.dug.adsl.dk/omen/boot98se.exe) og derefter starte installationen fra DOS.

Hvis din BIOS ikke er sat til at boote op fra CD\'en, sæt den til det. Rækkefølgen skal så være CD-rom, A, C
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 18:39 #7
Jeg kunne altså ikke lave repair noget som helst, jeg havde valget mellem at installere eller lade vær. Så nu har jeg installeret det igen og nu virker dual boot igen. Bare for crappy man ikke bare kunne ændre registreringen eller ligende som jeg håbede. Nå men tak for jeres hjælp.
Hvis du gider SFH så svar for du har jo faktisk også fortjent din del.
Licon du kan også svare for det sucks ja :)
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 18:44 #8
Omen-->smadret hjemmeside ;)
Avatar billede omen Nybegynder
19. december 2001 - 21:41 #9
Ahh ja, den er smadret :-)
Man kan da altid lave en repair, ved at trykke R under installationen. Men OK, du fik det da til at virke.

Go\' jul

www.omen.sublife.dk
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 23:10 #10
Omen vinder alles da ingen andre meldte sig.
Avatar billede omen Nybegynder
19. december 2001 - 23:15 #11
Jeg klager ikke :-)

Tak for point der.