Avatar billede lsolesen Nybegynder
18. december 2001 - 10:34 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Vejle Idrætshøjskole

Vi har omorganiseret Vejle Idrætshøjskoles hjemmeside temmelig kraftigt, siden sidst vi bedte om kritik i dette forum. Layout er nogenlunde status quo.

www.vih.dk

Jeg vil gerne have kommentarer på:
* brugervenlighed.

Især i søgningen på de lange kurser. Er det umiddelbart let at finde ud af, hvilke fag vi udbyder, hvilke lærere vi har, hvilke kurser vi udbyder.

Hvis du har andre kommentarer er de også meget velkomne.
Avatar billede a_c Nybegynder
18. december 2001 - 11:30 #1
Det forholdsvist nemt at finde frem til jeres kurser og lærere.  Ved mig kommer der konstant horisontale og vertikale scrollbarer. Det ser ikke så heldigt ud. Jeg kører 1024 X 768
Søgefunktionen er en god idé, men den virker på en lidt besybderlig måde. Søger jeg f.eks. på golf så finder den sider der omhandler fjorden, globen, genoptræningsrummet o.s.v. fordi der på disse sider er den facilitets oversigt i højre side. Det synes jeg ikke er videre heldigt.
Ellers synes jeg egentligt at i har formået at strukturere en masse information på en rimelig god måde.

A_C
Avatar billede lsolesen Nybegynder
18. december 2001 - 13:04 #2
a_c > Du har ret mht. vores søgemekanisme. Den søger imidlertid de enkelte sider igennem, og den kan ikke skelne mellem menuer og tekst. Måske jeg finder ud af, hvordan jeg kan lave det på et tidspunkt.
Det er mærkeligt med de der scrollbarer: de kommer ikke frem hos mig, og jeg kører samme opløsning. Jeg må lige tjekke koden, for umiddelbart har jeg lavet det hele relativt, så det ikke skulle ske?!
Avatar billede a_c Nybegynder
19. december 2001 - 23:05 #3
Jeg har lige testet det på min maskine hjemme.
Her får jeg kun en vertikal scrollbar i den venstre frame. Jeg kører IE 6 med 1024x768
I højre side er der selvfølgelig også en vertikal scrollting men det er jo ligesom OK.
A_C
Avatar billede cmk30 Nybegynder
20. december 2001 - 09:33 #4
Hejsa!

Jeres navigering på siden og at finde frem til forskellige kurser og andet synes jeg ikke der er det store prooblem i!

Jeres forside synes jeg måske er lidt rodet! der er alt for meget tekst der ligger og roder og man bliver meget nemt forvirret! Kunne man måske ikke sætte det ind i nogle smarte lille rammer eller bare en anden ide end den der er nu?

Og til sidst :0) jeres scrollbar ude i siden er jeg bestemt ikke tilfreds med! kunne i måske ikke droppe den! Måske lave en skygge på bjælken, der gik mod højre. Det vil jeg da sige så lidt mere smart ud, men det er jo ikke min side ;0)

Lidt ros/kritik fra mig!

/cmk30
Avatar billede lsolesen Nybegynder
20. december 2001 - 16:50 #5
cmk30 > den røde tekst på forsiden forsvinder i morgen, og så håber jeg den ser lidt mere ordentlig ud. Jeg prøver lige at kigge på det.

Hvad mener du med scrollbaren og bjælken? Scrollbaren kan jeg ikke gøre så meget ved, så længe jeg har siderne i frames (alle skærme og opløsninger er jo ikke ens). (forhåbentlig er den kun lodret og ikke vandret!) Er det den, du mener, jeg skal sætte en skygge på?

Eller er det hele den venstre frame, jeg skal sætte skygge på?

Tak for ros/kritik!
Avatar billede cmk30 Nybegynder
21. december 2001 - 08:11 #6
Ja, jeg mener at din frame ude i venstre side!

Den indeholder nu en scrollbar og det er det jeg synes er lidt overflødigt! Når det kun er en 10-15pixel du kan scrolle ned!

Gå ind i photoshop og sæt en skygge på mod højre altså en lodret skygge på siden mod højre... det tror jeg vil komme til at se lidt bedre ud :0)

/cmk30
Avatar billede lsolesen Nybegynder
21. december 2001 - 08:18 #7
cmk30 > du har ret i, at det er overflødigt at skulle scrolle 10-15 pixels ned. Jeg tror imidlertid, at det er forskelligt fra computer til computer, men jeg forsøger at gøre menuen lidt kortere.

Vi har haft en skygge på et tidspunkt, men jeg synes det her var pænere. Jeg vil forsøge at lave skyggen igen - og se hvordan det ser ud. Så vurderer jeg lige igen.
Avatar billede cmk30 Nybegynder
21. december 2001 - 08:34 #8
Klart nok! Men synes du virklig at en scrollbar er pænere end en dejlig skygge fra PS!?... :0.

/cmk30
Avatar billede rasta Nybegynder
18. januar 2002 - 12:11 #9
Flot side, der giver et glimrende helhesindtryk af højskolen, selvom det selvfølgelig aldrig vil kunne måle sig med at stå og betragte med egne øjne.
Som før nævnt er scrollbaren i menuem forkert på den måde at den er der. Den er desværre nødvendig grundet \"længden\". Det kunne man eventuelt afhjælpe ved at lave et nyt menupunkt med navnet beliggenhed og Kontakt ellers deslige...
Et andet problem er din(e) roll-over(e) i menuen, hvis muligt, burde de flyttes bare en enkelt pixel eller to ned...
Jeres søge popup vil nok forhindre mangt en forvirret internet-dosmer i at afbryde søgningen, kudos til det! Generelt er siden nem og finde rundt på, og man danner næsten et totalindtryk af skolen, alene ud fra hjemmesiden.

lad mig nu se... (har jeg glemt noget?)

/rasta
Avatar billede a_c Nybegynder
18. januar 2002 - 12:20 #10
Var det ikke en idé at lukke det spørgsmål ?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
18. januar 2002 - 15:50 #11
a_c > i og med at rasta har svaret i dag er der ikke nogen grund til at lukke spørgsmålet. Jeg lukker det, når jeg har forsøgt at efterkomme alle ønskerne, men da jeg sidder midt i eksamensperiode bliver det først i februar - så skal jeg nok lukke det!