Avatar billede desies Nybegynder
17. december 2001 - 09:23 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Virus eller ondt program??

Efter at havde downloaded nogle billeder fra en side ville jeg lige tjekke dem ud. Den ene fil havde et andet efternavn men jeg regnede med at den bare ville spørge hvilket program den skulle åbne med. Men istedet er alle mine jpg-filer slettet og erstattet med nogle filer der hedder www.\"filnavn\".jpg.vbs . Samtidig er der lavet kopier af mine mp3\'er der hedder www.\"filnavn\".mp3.vbs . Disse er dog ikke slettet endnu. Er der nogle derude der har hørt om sådan en virus og ved om man kan gøre noget ved det.
PS. Ja jeg var dum nok til ikke at have en virusscanner installeret.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2001 - 09:24 #1
det er VIRUS!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2001 - 09:30 #2
online virus scanner
http://housecall.antivirus.com/

Avatar billede Slettet bruger
17. december 2001 - 09:33 #3
mon ikke du har fået et  lille kærlighedsbrev
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.loveletter.a.html
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2001 - 09:36 #4
Avatar billede vampi Nybegynder
17. december 2001 - 09:38 #5
tror nok dette er vbs.loveletter.
Last ned removal tool på:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/fix.vbs.loveletter.html
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. december 2001 - 12:52 #6
Jeg er meget bange for at du har mistet alle dine musik- og billeder-filer!!
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. december 2001 - 15:50 #7
http://www.antivirus.com/SWAT.EXE
Kør dette program og scan derefter med www.housecall.antivirus.com
og delete de inficerede filer
goulduck> Jeg tror (desværre)du har ret.
Avatar billede prodic Mester
17. december 2001 - 16:21 #8
Du kan være heldig, at dine mp3-filer endnu ikke er helt væk.
LoveLetter opretter en kopi af dem og tilføjer .vbs til filnavnet, samtidig med at den skjuler de originale filer.
Så du er måske heldig - dine billedfiler er desværre væk.
Avatar billede desies Nybegynder
18. december 2001 - 11:36 #9
Panda Antivirus var helt enig med jer... Det store spørsmål for mit vedkommende er hvordan den er kommet. De eneste programmer jeg installerede i de 4-5 timer jeg havde internet(netparty) var Winamp, ICQ, KaZaa og Service Pack 2 til Win2000. Det skal så lige siges at jeg IKKE hentede programmer fra KaZaa.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 11:53 #10
Distribution:

Subject of email: ILOVEYOU
Name of attachment: Love-letter-for-you.txt.vbs
Size of attachment: 10,307 bytes
Shared drives: Overwrites files located on network drives
Target of infection: Overwrites files with the following extensions: .vbs, .vbe, .js, .jse, .css, .wsh, .sct, .hta, .jpg, .jpeg, .wav, .txt, .gif, .doc, .htm, .html, .xls, .ini, .bat, .com, .mp3, and .mp2. Files with .mp3 and .mp2 extensions will merely be hidden from the user\'s view and not actually destroyed. Variant G also overwrites .bat and .com files.

Dvs. hvis du har haft sharet et drev - så kunne den ligge sig over på din computer. Eller hvis du har \"preview\" (det lille fejl til venstre for filerne) på i din stifinder og markere en inficeret fil - så kan den også sprede sig, hvis man ikke har patchet sin Internet Explorer.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 11:54 #11
Hov, glem det med preview - det var en anden virus.
Avatar billede desies Nybegynder
20. december 2001 - 10:22 #12
Well. Virusen er væk... Takker alle.