Avatar billede goffy1 Nybegynder
12. december 2001 - 20:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk

Hej jeg ville lige spørge omder er nogen der ved om hvordan man får sin harddisk frem jeg har 2 stk men det er kun den enden der kommer frem??er der nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 20:45 #1
Vi vil da hvertfald gerne prøve, men du behøves slet ikke så mange point ;)
Avatar billede sajbar Nybegynder
12. december 2001 - 20:48 #2
kommer frem...kommer frem hvor..?
Avatar billede maxium Novice
12. december 2001 - 20:50 #3
set dem op i din bios
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 20:51 #4
Jeg har lavet en lille todo-liste:

1. Tjek om alle ledningerne inde i computteren sidder som de skal

2. Indstaller / Opdater driverne, hvis der ikke er drivere til win Xp på de originale diske, så set win xp-cd\'en og lad windows søge lidt på den...

3. Prøv om du kan nå det i dos, og hvis det er muligt, så prøv at formatere det.
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 20:52 #5
mximum >>
WinXp skulle da ikke kunne rode i bios\'en...
men det kunne også være roden til problemet...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 20:52 #6
4. sæt jumperne rigtigt
Avatar billede coldstorage Nybegynder
12. december 2001 - 20:53 #7
er du sikker på at du ikke bare har en harddisk, men måske har du bare fået delt den ene harddisk op i to? Hvis det er tilfældet, og du gerne vil have det hele tilbage til det gamle, skal du formatere din harddisk igen... Du skal ud i dos, skrive \"fdisk\" så kommer du ind i en menu hvor du kan vælge at dele din harddisk op i to. bare prøv det hvis du er sikker på at du havde EN harddisk der bare har været delt op!

=) *~CoLd StOrAgE~*
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2001 - 20:54 #8
Sæt dem enkeltvis på 1eren som master, lad bios detekte, får du den første til, at køre, gør du ligeledes med den anden.
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 20:57 #9
coldstorage >>
En win-xp indstallation om-deler jo ikke drevet - man skal være meget uheldig hvid man skal kunne rette i sådan nogle ting uden selv at vide det...
Avatar billede olai Juniormester
12. december 2001 - 22:52 #10
goffy> Hvad er det for en harddisk, mærke/model..
Avatar billede ncp Nybegynder
14. december 2001 - 14:59 #11
takker for point, men fik du løst problemet ???