Avatar billede dansab Nybegynder
11. december 2001 - 18:54 Der er 9 kommentarer

Mail adresse

Er der nogen som kan forklare mig hvorfor man undlader at skrive computernavn for eksampel jens@dr.dk. Efter min mening skal være jens@mail.dr.dk.

Mvh
Daniel
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
11. december 2001 - 19:10 #1
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål Daniel!
Avatar billede 1003 Nybegynder
11. december 2001 - 19:12 #2
hvis man har sin egen server eks: dr.dk
så laver man de alias der hedder jens@dr.dk så vil mail serveren sende til den interne mail adresse som en \"rule eller regel\" til den domæne der eks hedder jens ?  altså hvis jeg sender en mail til jens! så får mailserveren en mail der hedder jens@dr.dk så vil den kigge i den intern server efter en regel for jens! og hvis reglen siger jens sidder på ipadresse 192.168.132.1
og forwarde mailen til den adresse hvis jeg derimod skrev jesn@dr.dk og der ikke var nogle regler for den adrasse kan serveren ikke finde en adresse vil netværksadmin. få denne mail of at den ikke kunn finde en modtager. nogle sender også mailen retur til afsender så man kan se at mailen ikke er kommet frem...
Var det det du ville vide ??
Eller må du fomulere dig lidt bedre.

Avatar billede dansab Nybegynder
11. december 2001 - 19:32 #3
En mailadresse består af modtagernavn, mailserverens navn og domæne navn, for eksampel jens@mail.dr.dk. Mit spørgsmål går ud på at hvordan kan det være at man undlader at skrive mailserverens navn, for eksampel jens@dr.dk ?
Mvh
Daniel
Avatar billede 1003 Nybegynder
11. december 2001 - 19:50 #4
det er som jeg skrev før at det ikke e nødvendigt at lave mailservens navn da det ligger \"skjult\" i serveren mange steder hvor der er mange mailbrugere. eks tdc er der flere servere, fordelen ved dette er at der kan være flere brugere de hedder det samme. eks jens@tdc.dk og jens@tdcmobil.dk dette er lokal servere.. hvis du som bruger opretter en mailadresse hos tdc hedder den eks daniel@mail.tele.dk eller daniel@mail1.tele.dk. dette er kun til eksterne brugere!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2001 - 20:02 #5
Kan bl.a. sige at min mail: stigers@mail1.stofanet.dk virker lige godt om den skrives som før eller som denne stigers@stofanet.dk - dette skyldes at de ikke har 2 mailservere endnu - derfor bliver den sendt til den rigtige :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
11. december 2001 - 20:16 #6
>dansab
jeg kan ikke helt forstå hvorfor du ikke kan bruge mit svar! er de ikke fyldestgørende nok?
Som john_stigers skriver er det antallet af servere der afgør adressen men den kan stadig hvis du har dit eget domæne hedder eks. danielweb.dk og en emailadresse de hedder daniel@danielweb.dk
men din rigtige mail adresse er 1033244211@post24@mail.dk så du forwarder bare dit alias til denne adresse. simpelt! nej! logisk! for nogen. svært tjah!:-)
Avatar billede 1003 Nybegynder
11. december 2001 - 20:18 #7
1033244211@post24@mail.dk  der er selvfølgelig ikke 2 @ i en mailadresse ellers er det et meget avanceret netværk:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2001 - 20:20 #8
øøhhhh... der er STADIG 2 @ i mailadressen :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:00 #9
Har du fået svar på dit spm.?