Avatar billede region Nybegynder
09. december 2001 - 21:38 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

haster... TAB sepereret

hvordan eller med hvilket freeware program kan man konvertere en ren TAB sepereret fil til ; sepereret.

( obs filen indeholder ca 150.000 poster så excel 97 duer ikke, Access 97 er ligeledes ikke velegnet til opgaven...)
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 22:02 #1
Måske kan du bruge UltraEdit (www.ultraedit.com). Jeg er ikke, men jeg mener at du kan lave en søg/erstat på TAB. Det er dog ikke freeware.

Alternativt, kan jeg lave et PHP script, der kan klare det for dig :-)
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 22:03 #2
... mangler \"sikker\" :-)
Avatar billede region Nybegynder
09. december 2001 - 22:07 #3
Skal være freeware... Et såkaldt PHP script hvorfra kan jeg eksekvere dette..??
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 22:09 #4
på en linux computer eller via web
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 22:10 #5
Hvor meget fylder filen?
Avatar billede region Nybegynder
09. december 2001 - 22:12 #6
3 filer a\' ca 8 MB stykket...

jeg har ikke linux... win2K
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 22:15 #7
Så er det nok ikke smart via web - det vil ta alt for lang tid :(

- jeg vender tilbage hvis jeg finder på noget andet.

#brian
Avatar billede khvid Nybegynder
09. december 2001 - 22:18 #8
Jeg vil tro, at du kan gøre det med editoren Note Tab Light, der er freeware til privat brug.

Jeg har ikke lige en fil med 150.000 poster, men på et lille eksempel gik det fint med at erstatte alle forekomster af ^T (for TAB) med ;
Avatar billede region Nybegynder
09. december 2001 - 22:19 #9
khvid:

hvor finder jeg bote tab light....???
Avatar billede khvid Nybegynder
09. december 2001 - 22:21 #10
På siden www.notetab.com
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 22:22 #11
Prøv med ConTEXT - http://www.fixedsys.com/context/
Sæt tab størrelsen til fx. 3, lav en søg/erstat <3 blank> -> ;

Det er da et forsøg værd :]

#brian
Avatar billede region Nybegynder
09. december 2001 - 22:24 #12
Fandt ud af at man bare kan lave søg og erstat på ^t erstattes med ;

Avatar billede khvid Nybegynder
09. december 2001 - 22:26 #13
Jamen, det var vel egentlig også det jeg skrev, ikk?  ;-)
Avatar billede region Nybegynder
09. december 2001 - 22:38 #14
Jo det var, men det behøver man ikke Note tab til... ellers har du ret..( det er øjnene man først bliver blind på...)

:-)
Avatar billede khvid Nybegynder
09. december 2001 - 22:48 #15
Grunden til, at jeg anbefalede Note Tab var, at du udtrykkeligt bad om et freeware-program, og jeg synes, der er rigtig meget freeware \"for pengene\" i Note Tab. Endvidere var koden ^T for TAB den, NoteTab anvendte, mens andre editorer enten bruger en anden notation, eller slet ikke kan finde og erstatte forekomster af TAB. Hvad har du konverteret i?