Avatar billede bone Nybegynder
08. december 2001 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen admin under welcome screeen.

Jeg har det problem, at min administrator-account ikke optræder på XP-welcome screen. Heldigvis har jeg en anden bruger, der har admin-rettigheder, men nu jeg har konfigureret den indbyggede administrator-account.
Hvad skal jeg gøre for at få vist min account på welcome screen?
Avatar billede kingjean Juniormester
08. december 2001 - 16:48 #1
Måske er den bruger med adminstarator rettigheder, administator... Du skal bare ændre typen?
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
08. december 2001 - 17:36 #2
Avatar billede bone Nybegynder
08. december 2001 - 18:36 #3
kingjean> hvilken type? hvor?

sokkaboiler> Jeg har installeret powertoys for længe (eller hvad man nu siger) siden, men den havde jeg glemt at lege med, prøver lige.
Avatar billede bone Nybegynder
08. december 2001 - 18:38 #4
Jeg kan ikke finde noget i TweakUI, og gpedit.msc virker lidt uoevrskuelig, men jeg prøver videre.
Avatar billede kingjean Juniormester
08. december 2001 - 18:46 #5
Du kan ændre typen af dine konti i Kontrolpanelet under \"User acconts\"...
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
09. december 2001 - 13:47 #6
Start TweakUI..
I venstre side trykker du på \"Logon\" ..
nu får du nogle muligheder frem .. en der hedder:
Show \"Administrator\" on Welcome Screen!
Avatar billede lazypost Nybegynder
09. december 2001 - 21:44 #7
Tryk CTRL+ALT+DELETE ved login billedet. så får du den gamle login fra Windows 2000.

Alternativt kan du slå det \"smarte\" login fra.
Controlpanel->User Accounts->Change the way users log on or off
Fjern afkrysdningen ved \"Use the welcome screen\".

Jeg kender ikke lige de danske betegnelser - jeg bruger selv en engelsk version :-)
Avatar billede bone Nybegynder
09. december 2001 - 23:32 #8
lazypost> Jeg har nemlig det problem, at jeg gerne vil køre med Welcome screen og \"gammeldags\" CTRL+ALT+DEL samtidigt - jf. http://www.eksperten.dk/spm/142096.

sokkaboiler> Den der med admin i TweakUI er ik\' ved mig :(
Avatar billede bone Nybegynder
20. december 2001 - 00:24 #9
Jah.