Avatar billede dml Nybegynder
05. december 2001 - 21:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

slette filer og mapper

Hej. Det her er så min første gang her på eksperten, så bær lige over med mig ik\' ;o)
Har lige installeret xp pro og har så installeret nogle programmer som jeg så ikke skal bruge aligevel, nu vil jeg så gerne slette dem, men det kan jeg ikke. Får en fejlmeddelelse om at den er skrivebeskyttet. Højreklikker så og forsøger at fjerne flueben i write only, men det virker overhovedet ikke. Den ændrer den bare tilbage igen hver gang jeg trykker ok. Hjælp....
:o)
Avatar billede wize Nybegynder
05. december 2001 - 22:00 #1
gå ind i kontrolpanel > tilføj/fjer programmer og vælg fanen \"windows installation\"

Der burde du kunne fjerne de programmer der følger med windows.. ellers så kunne du nok i fanen \"installer/fjern program\"

/wize
Avatar billede maxium Novice
05. december 2001 - 22:00 #2
dennecomputer>kontrolpanel>tilføj fjern
Avatar billede dml Nybegynder
05. december 2001 - 22:02 #3
kan jeg ikke engang.. det er ikke programmer der fulgte med windows og de står ikke på listen.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
05. december 2001 - 22:05 #4
det er fordi de bliver brugt i Windows at de er skrivebeskyttet ...
Avatar billede wize Nybegynder
05. december 2001 - 22:05 #5
prøv at gå ind i en af de mapper som det er du vil prøve at slette. og se om der ikke skulle ligge en uninstall.exe ... ellers så ved jeg ikke lige hvordan man kan fjerne programmerne.. jeg har nemlig ikke selv XP installeret endnu !
Avatar billede dml Nybegynder
05. december 2001 - 22:07 #6
de burde ikke bliver brugt i windows.. det er bla. oracle... kan det så slet ikke slettes?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
05. december 2001 - 22:08 #7
Måske kan du få lov at slette dem ved at bruge starte i \'fejlsikkert tilstand\' ellers kan du boote på xp-cden ... og vælge at du vil bruge recoveryconsole .. så kan du slette den fra \"dos\"-prompten dér... Håber det hjælper ;-)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
05. december 2001 - 22:21 #8
Oracle har vist nok dets eget afinstallationsprogram .. som du skal finde i startmennuen .. det hedder vist bare noget med setup ...
Avatar billede dml Nybegynder
05. december 2001 - 22:26 #9
uh... irriterende her.. intet virker rigtigt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. december 2001 - 22:43 #10
Prøv med administrator rettigheder, det burde kunne lade sig gøre, eller må du starte i fejlsikker tilstand og prøve det!
Avatar billede dml Nybegynder
05. december 2001 - 23:03 #11
har administrator rettigheder... må prøve fejlsikker tilstand... men forstår det bare ikke ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. december 2001 - 23:13 #12
Du burde kunne slette dem i Controlpanel/Add-Remove Programs, men prøv i Failsafe tilstand!