Avatar billede carbello Nybegynder
05. december 2001 - 19:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tidsregistrering

Jeg arbejder om en opgave, hvor tiden for bestemt handlinger skal logges. Til dette formål har jeg lavet en formular, hvor forskellige informationer skal indtastes/vælges, problemet er at =now() registrer tiden når formularen åbens og så ikke opdateres før denne lukkes ned og åbens igen.

Hvorledes er det muligt at opdaterer tiden efter et bestemt felt er udfyldt????
Avatar billede mugs Novice
05. december 2001 - 19:26 #1
I felternes AfterUpdate indsættes koden:

Me.Refresh

som opdaterer den underliggende forespørgsel / tabel uden at flytte fra formularens aktuelle felt.
Avatar billede fdata Forsker
05. december 2001 - 19:39 #2
\"efter et bestemt felt er udfyldt\" lyder som om, du vil stemple tiden, når præcis dette felt ændres:
I feltets AfterUpdate indsætter du:
Me.Tidspunkt=Now()
hvor Tidspunkt er feltet, der indeholder - tja - tidspunktet for ændringen.
Avatar billede mugs Novice
05. december 2001 - 19:41 #3
Hvilket vel er 2 alen ud af samme stykke!
Avatar billede carbello Nybegynder
05. december 2001 - 20:17 #4
Det var lige det jeg søgte, mange tak
Avatar billede fdata Forsker
05. december 2001 - 23:04 #5
>mugs. Vi er jo ikke vilde med uafsluttede sager her på Eksperten. Din løsning har - som jeg ser det to ulemper:
1. Den opdaterer posten ukritisk, hvilket forhindrer en Fortryd situation.
2. Den opdaterer posten efter ændring af hvert eneste felter, hvilket kan medføre et mærkbart overhead.
Håber, du er enig.
Avatar billede mugs Novice
06. december 2001 - 18:19 #6
1. Enig
2. Hvad forstår du ved \"overhead\"?
Avatar billede fdata Forsker
07. december 2001 - 17:16 #7
>mugs. Kort og godt: Hvis posten opdateres efter ændring af hvert felt, vil brugeren på en langsom maskine/langsomt net snildt kunne opleve små, irriterende kunstpauser. Det er måske en mindre ting; men det kan jo let undgås ;o)

Avatar billede mugs Novice
07. december 2001 - 19:57 #8
fdata > enig ;o)