Avatar billede jassens Nybegynder
03. december 2001 - 19:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdater router fra browser

TDC leverer en SpeedStream 2601 router med deres Netexpress ADSL.
Nu skal jeg til at lave en hel del af disse, og routerne skal ændres lidt i forhold til std.opsætningen. De skal dog alle være ens.
Routeren kan kun konfigureres fra en browser (nul Telnet eller FTP), og jeg vil jo helst undgå at skulle lave hver enkelt ændring i hver router. Chancen for at der bliver tastet forkert på et eller andet tidspunkt er lidt for stor.
www.adsl-faq.dk er der en side, hvor der er lavet nogle ændringer til denne router, som sendes direkte fra web-siden til routeren ved tryk på en knap. Det er noget CGI-script eller sådan noget.
Jeg er ikke nogen ørn til HTML m.v., så jeg har brug for nogle gode råd og forslag.
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
03. december 2001 - 19:41 #1
du laver en form som sender de ting du skal bruge til routerens interne web service

kig på adsl-faq\'s kildekode og se hvad de kalder med i formen..

De antager jo btw at ens LAN er konfigureret som et klasse C netværk.. men det kan du vel selv finde ud af at ændre hvis nødvendigt!
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
03. december 2001 - 19:41 #2
hov.. det var et svar :D
Avatar billede jassens Nybegynder
03. december 2001 - 19:52 #3
Ja det er meget godt, jeg har kigget i kildekoden; men nu er det rent faktisk nogle andre felter på andre billeder jeg ønker at ændre.

adsl-faq tilføjer nogle port-adgange og ikke andet. Jeg kan blot ikke finde sammenhængen mellem felterne på den form som sendes og så side- og feltnavne i routerens web.