Avatar billede erve Nybegynder
03. december 2001 - 14:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

password expire tomorrow

Jeg vil gerne sætte en user til at expire f.eks i morgen. Hvordan gør man det? Jeg kan godt sætte ham til at være expire\'d nu, så det er altså ikke det jeg går efter.
User\'en er create\'t med en profile med LIMIT PASSWORD_LIFE_TIME 365, og jeg vil gerne teste at der er gået 364 dage.
Avatar billede nordclc Nybegynder
03. december 2001 - 15:53 #1
Prøv med:

select expiry_date from dba_users where username = \'???\'

//Claus
Avatar billede pnielsen Nybegynder
03. december 2001 - 18:29 #2
hmmm... Claus... du mener vel at man der kan se hvornår det vil udløbe? ;-)
men man kan ikke opdaterer den kolonne!!

Du er nød til at lave en profil, hvor PASSWORD_LIFE_TIME er sat til 1.

Ellers skal du bare sætte din sysdate frem ;-)
Det gør du bare ved at ændre datoen på serveren..

!!Men det er ikke særlig smart for alle
dine andre datoer, hvis det er produktions system, så pas lidt på med det.
Det er jo lidt surt, at have et tidsstempel i et betalingssystem der ligger 364 dage fremme i tiden...
Avatar billede erve Nybegynder
03. december 2001 - 18:32 #3
Jeg har heller ikke kunnet finde andre måder end at oprette en anden profil men mindre life_time, så ok - den er accepteret.
Avatar billede nordclc Nybegynder
03. december 2001 - 22:51 #4
Sorry, jeg har vist læst spørgsmålet lidt hurtigt. Beklager.

//Claus