Avatar billede soerens Nybegynder
28. november 2001 - 11:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken version?

Er det muligt at finde ud af hvilken version / service pack af XML der er installeret på serveren?

Evt. vha. ASP, da jeg ikke har fysisk adgang til maskinen.

Der er tale om en Win2k server (selvfølgelig ;-)

/SoerenS
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 12:51 #1
Prøv at hælde flg. op på serveren i en ASP side:

<%@language=\"JScript\"%>
<%
function IsObjInstalled(strClassString)
{
    // initialize default values
    bRet = true;
    try {
        var xTestObj = Server.CreateObject(strClassString);
    } catch (e) {
        bRet = false;
    }
    delete xTestObj;
    return bRet;
}
%>

Test MSXML2.DOMDocument : <%= IsObjInstalled(\"MSXML2.DOMDocument\") %><br>

Test MSXML2.DOMDocument.3.0 : <%= IsObjInstalled(\"MSXML2.DOMDocument.3.0\") %><br>

...
OSV.

og åbn siden i din browser... :-)

Prøv evt. også med \"MSXML.DOMDocument.4.0\"

/CS
Avatar billede soerens Nybegynder
28. november 2001 - 13:02 #2
Hmmm, det væsentligste er sådan, set at finde ud af hvilken Service Pack der er installeret, da jeg pt. bøvler med et problem som MÅSKE skyldes en manglende SP.

Før jeg tager fat i min Host og beder dem installere eller opgradere noget (...hvilket selvfølgelig koster penge) kunne jeg derfor godt tænke mig at grave lidt info frem om hvad min server pt. kører med.

MSXML2.DOMDocument.3.0 virker ihvert fald, den benytter jeg pt. ;-)

/SoerenS.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 13:25 #3
Okay :-)

Kig på denne her:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q292/9/35.ASP

- Her er eet af problemerne, og et eksempel på \"Steps to Reproduce Behavior\":

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q291/1/35.ASP

- dvs. du må kunne se om du får fejlen, eller den fixede version...

/CS
Avatar billede soerens Nybegynder
28. november 2001 - 13:32 #4
Ah, guld, her var min fejl, fundet via dit første link:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q291/8/41.ASP

Irriterende at jeg ikke tidligere har fundet frem til den artikel da jeg søgte efter problemet....

Tak skal du ha\', point til dig. Nu er jeg rimeligt sikker på at det er SP1 der mangler ;-)

/SoerenS
Avatar billede soerens Nybegynder
29. november 2001 - 22:52 #5
En lille update:

Faldt ved et tilfælde over følgende script, som umiddelbart ser ud til at være istand til at fortælle hvilken udgave man har installeret:
http://www.topxml.com/snippetcentral/main.asp?view=viewsnippet&lang=&id=v20010605222658

/SoerenS