Avatar billede rsa Nybegynder
27. november 2001 - 16:23 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Brænding af CD

Jeg fylder 60 år i dag. I den anledning har jeg fået en CD-brænder samt nogle CD-R80 recordable CD\'ere.

Navnet på CD-brænderen er Plexor. Den er monteret og softwaren installeret. Virker tilsyneladende fint.

Hvordan skriver/kopierer jeg et eller andet bibliotek ned på CD\'en?
Skal CD\'en formatteres som en diskette først, eller hur?
Den medfølgende dokumentation nævner intet om det.
På Forhånd tak.
Avatar billede sluppi Nybegynder
27. november 2001 - 16:27 #1
du skal bruge et brænder-program som roxio easy cd-creator, nero burning, winoncd eller lign.

almindelige cd\'er (som dem du har skal IKKE formateres først) - det er kun cd-rw (altså rewriteable cd\'er)

i brænder-programmet vil du finde et sti-træ og et vindue. du trækker så biblioteker/filer over på cd\'en (vinduet). den kopierer/brænder først når du vælger at den skal.

det er det nødvendige du skal vide for at kunne brænde.
Avatar billede sluppi Nybegynder
27. november 2001 - 16:28 #2
jeg kan lave nogle screenshots til dig hvis det er du gerne vil have det.
Avatar billede laks Nybegynder
27. november 2001 - 16:28 #3
Du vælger bare om din cd skal brændes som data eller audio. Så \"trækker\" du bare filerne fra dine biblioteker, som kommer frem i brænderprogrammet, over i det ledige vindue.. ps bruger du Nero, Easycd...?
Hilsen Laks
Avatar billede oniel Nybegynder
27. november 2001 - 16:28 #4
CD-rom\'en skal IKKE formateres først.

I dit brænderprogram skal du blot trække de biblioteker du ønsker brændt over på brændingsfeltet - herefter beder du prg. om at brænde CD\'en.

Kun hvis du bruger CD-RW (genskrivelige medier) skal de klargøres først!
Avatar billede zupastar Nybegynder
27. november 2001 - 16:30 #5
Tillykke med fødselsdagen!

;o)
Avatar billede oniel Nybegynder
27. november 2001 - 16:30 #6
Hmm - der var mange der var hurtige på tasterne! ;)
Avatar billede sluppi Nybegynder
27. november 2001 - 16:30 #7
og tillykke med dagen.
Avatar billede oniel Nybegynder
27. november 2001 - 16:51 #8
Takker for point ;)
Avatar billede sluppi Nybegynder
27. november 2001 - 16:54 #9
takker for point