Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
26. november 2001 - 22:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

video camera

God dag
Jeg har en modern sony video camera og en ny compaq computer. Kan jeg få nogen forbindelse mellem den video camera og computeren. Hvilket kort skal jeg køb og hvilket kort specifikationer I anbefaler mig til at køb ? Når jeg sætter kortet på computeren, er der mulighed at computeren record hvad video camera afspiller ? så er der mulighed at man sende video billede som e-mail via internet ? Kan man bruge almindelig video camera i stedet for internet camera ?
Tak og med venlig hilsen.
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. november 2001 - 22:58 #1
Hejsa,
Ja, du kan sagtens få forbindelse med dit Sony kamera (jeg formoder at det er digitalt) og din Compaqcomputer. Det kræver et videokort som kan købes på www.edbpriser.dk eller i mange andre. Jeg fik mit i Teledanmarkbutikken for 600 kroner, og det er jeg vældig glad ved. Når du har kortet i maskinen er der selvfølgelig mulighed for at optage videosekvenser samt sende video-mails og lave videokonferencer etc. Det skal dog lige nævnes at videoredigering og video-arbejde generelt tager mange recourcer så medmindre din computer er ret ny, kan det nok ikke betale sig for dig at købe TV-kort istedet for alm. webcamera.

Se nærmere her: www.edbpriser.dk/hardware/tv-kort.asp

/vh
Simon
Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
26. november 2001 - 23:08 #2
Hvad med billede kvalitet ? Kan webcamera give det same god kvalitet som almendelig video camera ?
Avatar billede tumben Novice
27. november 2001 - 00:08 #3
du skal vel ikke ha et TV kort...men et VIDEO redigeringskort...hvis du vil lave noget ordentligt ud af dine film

http://www.pinnaclesys.de/uk/dhome.asp?type_id=4
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. november 2001 - 14:51 #4
Nej, et alm. webcam kan ikke give samme billedekvalitet som et digitalt videokamera, men hvis du invisterer 1000 kroner eller over, så får du helt sikkert et webcam med glimrende billedekvalitet.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
27. november 2001 - 21:39 #5
Hey hvis du har en ny Compaq så har du sikker (måske) firewire indbygget i maskinen og hvis dit Sony video camera er digitalt så er det bare at købe et stik og så er du kørende...