Avatar billede Slettet bruger
25. november 2001 - 17:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Et Brev til en investor?

Hej Eksperter :)

Jeg blev stillet overfor et spørgsmål idag, som jeg ikke kunne svare på *duh*. Efterhånden slog jeg det væk, eftersom jeg aldrig har haft brug for det selv. Spørgsmålet går på..:

Hvad skriver man i et brev til en investor? Hvad vil en investor vide om et givent projekt osv.?

Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. november 2001 - 18:00 #1
noget af det vigtigste er en forretningsplan - forklar hvad du vil, hvem kundegruppen er, er der andre investorer samt hvad investoren får ud af investeringen.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. november 2001 - 18:03 #2
De spørgsmål er nok lidt for generele og jeg tror ikke der er nogle entydige svar.

Hvad angår hvad en investor formodes at ville vide om et projekt, har det nok meget at sige, om det er en privat, en offentlig eller en institutionel investor, du snakker om.

Kan du ikke prøve at uddybe spørgsmålene lidt ?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2001 - 18:07 #3
Jeg har ikke indblik i et entydigt projekt - så jeg ved ikke hvordan jeg kan uddybe spørgsmålet. Modtog bare spørgsmålet \"Hvad skriver man i et brev til en investor for at det giver pote?\" på min ICQ.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. november 2001 - 18:13 #4
OK :(

Hvis man er i stand til, med god samvittighed, at kunne skrive:

Vi har en patenteret teknologi.
Vi har et dokumenteret marked / efterspørgsel.
Vi har et ledelsesteam med komplimentære kompetencer.
Vi har afsætningskanaler.

Vi mangler at styrke vores strategiske ledelse.
Vi mangler en partner med internationalt netværk.
Vi mangler 3+ mio. til markedsføring, produktionsapparat og struktur.

Så vil jeg antage, at det ikke vil være svært at få en kommerciel investor i tale.
Avatar billede newbizz Nybegynder
26. maj 2006 - 12:04 #5
Det en investor gerne ser er hvornår er der return of investment !