Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

\"Dansk\" RAM / Udl. RAM

Eftersom min kære Mac PB G3 er ved at have et par år på bagen, er det ved at være nødvendigt at opgradere lidt.

Det er en 266 mHz, med 128 MB RAM.

Så er spørgsmålet: Ved søgen hos danske forhandlere, eks. MacWarehouse, er denne Ram forholdsvis dyr.

Er det ikke \"risikofrit\", at finde en udenlandsk leverandør?

Neden stående er fra www.memoryx.net/powg326wal.html:

256mb PB G3, iMac SODIMM SDRAM memory (p/n APL144P256)
$39.00

    256mb iMac, PowerBook G3 backside slot upgrade (p/n APL144X256L)
$58.00

Jeg er dog i tvivl om hvilken af de to der skla vælges. Desuden: er 256 MB RAM totalt efterhånden også for lidt, så man skal forsøge sig med 512 MB RAM???
Avatar billede face Nybegynder
23. november 2001 - 09:17 #1
hmm.. Skal du købe rammen hos en Mac forhandler?? For mig ligner det bare almen. SO DIMM ram... Prøv www.edbpriser.dk og se om du kan finde noget billigere.. eventuelt tage kontakt til firmaet og høre om ramen passer i Mac... Da jeg har hørt fugle synge om at det ikke er ligegyldigt hvilke SO DIMM ram man putter i....
Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 11:39 #2
Den fugl har jeg også hørt (den har været vidt omkring :-)  )
Jeg kunne umiddelbart ikke se at nogen af deres RAM skulle være til MAC...
Avatar billede 3xs Nybegynder
29. november 2001 - 17:59 #3
Er der virkelig ikke flere der har en mening om det??? :-)
Avatar billede 3xs Nybegynder
24. december 2001 - 08:24 #4
Trist, jeg fik jo aldrig svar på det jeg spurgte om...
Avatar billede 3xs Nybegynder
08. januar 2002 - 09:50 #5
End of story... Og pointene... går til... ingen... trist!