Avatar billede nuls Nybegynder
21. november 2001 - 12:42 Der er 2 kommentarer

Opdatering af Award Modular Bios V4.51PG

Hvordan opgradere jeg min bios.

Jeg har kørt en bios agent, som oplyser dette :

Bios type :Award Modular Bios V4.51PG
Bios ID : 04/16/1999-693-596A-BD-2A6LGD4FC-00
Chipset : VIA 82C691 rev 6
Superio : Winbond 977EF rev 4

Jeg kunne godt tænke mig link til download af ny bios version/tilbehør, en kort beskrivelse \"sådan gør du\".
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 13:00 #1
Bios oplysningerne ligger gemt i den såkaldte CMOS-chip på bundkortet. Du skal altså vide, hvilket bundkort, der er i pc\'en. Både model- og typebetegnelse. Se evt. i manualen til dit bundkort. Gå dernæst til bundkortfabrikantens hjemmeside. Der ligger uden tvivl biosopdateringer til download, samt BESKRIVELSE af, hvordan du gør for netop din type bundkort.
Det er vigtigt, at vejledningen følges 100%. Ellers kan risikeres at bios ødelægges.

Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 13:04 #2
Det kan tænkes du skal foretage to download, dels biosopdateringen og dels et lille program som foretager opdateringen. Det hele kan dog også være i en og samme fil. Ved de fleste opdateringer skal den downloadede fil udpakkes på en diskette. Sluk herefter pc, sæt disketten i og boot (start op) fra denne. Men igen, følg vejledningen, når du har fundet den rigtige bios.