Avatar billede bleakorbit Nybegynder
19. november 2001 - 23:56 Der er 5 kommentarer

Video Capture

Hejsa.

Jeg søger hermed efter gode råd til at capture video fra min VCR til min computer. Jeg har et GeForce 3 deluxe (ASUS hvis nogle skulle være i tvivl) kort med TV-ind så det er jo godt nok. Det jeg havde forestillet mig var at bruge DivX i komprimering, så det jeg søger er nogle gode råd til programmer, indstillinger således at videon bliver: a] god kvalitet, b] nogle lunde acceptabel fil størrelse.

På forhånd mange tak.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. november 2001 - 00:16 #1
Du kan jo altid bruge ASUS\'s eget asus live program der er beregnet til det. Jeg vil tro at sådan et gf3 kan grabbe til mpeg i en nogenlunde kval, så kan du jo altid kode det ned bagefter. Hvis du har tænkt dig at kode divx realtime, så skal du nok enten lave det i knap så god kval, eller også skal du have en ordentlig motherfucker af en CPU.

- Rod
Avatar billede bleakorbit Nybegynder
20. november 2001 - 00:22 #2
Min comp er som følger: Athlon thunderbird 1400mhz, 256 md DDR ram, harddisk 7200RPM
Avatar billede chrisb Nybegynder
20. november 2001 - 00:40 #3
Du skal først grappe hele fimen med f.eks ASUS Live software, også skal du komprimerer den med div tools.
Du kan finde alle fif om DivX på http://dvd.box.sk der er en komplet guide til hvordan du lave fede DivX film.
Din CPU er ikke god nok, jeg kan knap nok lave 23,5 billeder i sek med min AMP Thunderbird 1800+

Venlig hilsen
Bjørn Christiansen
Avatar billede steel-shark Nybegynder
20. november 2001 - 09:54 #4
tja du kunne bruge et program der kan grabbe i divx finder lige linket!!!
Avatar billede steel-shark Nybegynder
20. november 2001 - 09:57 #5