Avatar billede dossen Nybegynder
19. november 2001 - 18:35 Der er 8 kommentarer

Cd-rom er væk

Min cd-rom kan ikke findes/virker ikke efter at jeg har installeret win98. Rommen virkede ellers til indlæsning af win98.
Dette er sket efter at jeg har lavet en format c: og samtidig ikke var i besiddelse af en boot-diskette.
Avatar billede uni-c Nybegynder
19. november 2001 - 18:36 #1
Her kommer et dumt spørgsmål..Hvad sker der hvis du sætter en cd rom i drevet.
Avatar billede nesral Nybegynder
19. november 2001 - 18:38 #2
er det kun vindows der ikke kan finde dit drev eller bliver det heller ikke fundet når du booter...
Avatar billede cdk Nybegynder
19. november 2001 - 19:47 #3
prøv at gå ind i din bios >> boot og sæt den til at boote op på din harddisk og din cdrom drev...
Avatar billede tera Nybegynder
19. november 2001 - 22:06 #4
Kunne være en hardware-konflikt!!
Tag lydkort og netkort ud og slet dem i enhedshåndtering og genstart PC\'en!

Tag evt. yderlige drev fra!
Avatar billede tera Nybegynder
19. november 2001 - 22:07 #5
se bort fra det tidliger svar!
Avatar billede dossen Nybegynder
19. november 2001 - 22:37 #6
Cd-rom er blevet et fremmedord i maskinen. Dvs at der hverken findes D eller E drev, heller ikke i dos-prompt:-(
Avatar billede bullet! Nybegynder
20. november 2001 - 16:41 #7
Lad mig lige høre hvad du har af hardware
Bundkort lydkort o.s.v

Bullet
Avatar billede intel4004 Novice
20. november 2001 - 17:15 #8
Jeg har samme trælse problem hver gang jeg har installeret windows 98 på ny...

Jeg gør følgende:

Åbn din config.sys og tjeck om denne linie står i den:

LASTDRIVE=Z

Hvis den ikke gør skriver du den tilsidst i filen, og gemmer config.sys...

Dette plejer at virke ved mig, jeg har ingen anelse hvorfor dette sker.

Prøv det, idet mindst.

INTEL4004