Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 14:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Så gør ALDI det igen! 1,8 GHZ P4

Så er Aldi igen på banen med et godt tilbud

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Fra firmaet www.medion.de
Avatar billede ulrich Novice
19. november 2001 - 14:53 #1
nice nok
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 15:00 #2
Lækkert med FireWire, USB, S-VHS, Composite og line ind/udgange på fronten. Men kabinettet er ikke ret kønt.

Og jeg ville hellere have haft en Athlon, men den her er jo med 256 MB RDRAM, så det er nu billigt nok..

19\" skærm for 1999 med 2 års garanti.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
19. november 2001 - 15:01 #3
tjaaaa...det lyder da ok for en færdigsamlet com, men...ALDI

Jeg købte i sin til en com hos FONA (de formodes da i det mindste at vide lidt om it), men hver gang der har været bare det mindste prob. har det taget onde år at få det lavet og systemet er i det hele taget så fastlåst at en opdatering er mildest talt umuligt.

TÆNK dig om inden du køber den.
Hvordan er du stillet, hvis lortet brænder af.
ALDI har for vane bare at give pengene igen...så står de uden com.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
19. november 2001 - 15:05 #4
Minitower... ik\' så godt

Det ser heller ikke ud til at der er skærm med...

Med er sej computer er det nu alligevel.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
19. november 2001 - 15:09 #5
Forestil dig følgende situation for reperation:

Dag 1: Indlevering
Dag 2: Com. bliver hentet ved aftenstid
Dag 3: Com ankommer til værkstedet lidt over middag, man når ikke at påbegynde rep. den dag.
Dag 4: Man tjekker den for løse kabler...finder ingen...ny tekniker...defekt enhed...ny skal bestilles hjem.
Dag 5: Weekend...ingen hjembestilling.
Dag 7: Bestiller enhed hjem. Leveringstid 3 dage
Dag 11: Enhed ankommer over middag, man når ikke at påbegynde rep. den dag.
Dag 12: Com. repereres.
Dag 13: Com. testes
Dag 14: Com. afhentes
Dag 15: Com. ankommer til butik
Dag 16: Du modtager brev om at com. er ankommet
Dag 17: Du afhenter din com. Hurra...
Dag 18: Du finder ud af at winDåse er slettet og du skal til at installerer det IGEN...

Det kan godt være at jeg maler fanden på væggen, men det er næsten sådan det foregår i FONA. Det er ekstremt belastende.
Avatar billede fredelu Nybegynder
19. november 2001 - 15:09 #6
er det god kvalitet ?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
19. november 2001 - 15:10 #7
PS. læg lige to dage over i...jeg glemte en weekend :)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
19. november 2001 - 15:12 #8
hvad er FireWire?
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
19. november 2001 - 15:25 #9
Nå ja, det tog da kun 5 måneder at få rep min IBM skærm i fona :D
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. november 2001 - 15:32 #10
Det er ederdytme en sej maskine, men jeg er enig med f_rollo, det er en aldi computer. Helt ærlig hvem vil gå ind og købe en computer hos aldi?? jeg vil ihvertfald ikke. Ikke for at være ond, men at købe en computer inde hos aldi vil være det samme som at samle den selv, uden at have forstand på hvordan man gør.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 15:42 #11
Inden for garantiperioden, der kan man pakke pc\'eren sammen og gå i Aldi og aflevere den og få sine penge retur.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 15:44 #12
Det er kvalitet de leverer , netop fordi deres personale ikke har noget forstand på pc, så skal det være kvalitet. Envider stå de ikke på nakken af en for at sælge den til en. Det er normalt ikke noget problem, de er væk i løbet af de første par timer de har åben på onsdag.
Avatar billede cerwin Nybegynder
19. november 2001 - 16:13 #13
Jeg skal desværre i skole, så jeg når ikke derned, er jeg bange for ... 10.000 for 1,8 GHz \"med det hele\" er ikke et tilbud man får hver dag!
Avatar billede fredborg Nybegynder
19. november 2001 - 18:09 #14
ja de har jo haft dem før og min mor arbjeder i ALDI og de har ikke haft problemer med nogle af maskinere
Avatar billede cerwin Nybegynder
19. november 2001 - 21:15 #15
Min onkel har også købt sine golfkøller i ALDI, og da han har et handikap på en 10-15 stykker må han da vide noget om golf! De kostede ikke mere end 2000 og var altså at helt okay kvalitet!
Jeg tror at man også i det her computerspørgsmål kan regne med at det er billigt og at det faktisk er rimelig kvalitet - i hvertfald til prisen!
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 11:32 #16
PC\'er fra den producent er også ved at dukke op hos computerforretninger, så det kan ikke være så ringe. Jeg skal ikke klage over min Lifetec , den har afprøvet så og sige de fleste windows systemer lige fra windows 98SE og over til windows xp, og aller har kørt fint på den. Så hvad angår system konvetibelitet, det er et godt moderboad de har lavet medion.
Avatar billede prebengh Nybegynder
20. november 2001 - 22:57 #17
Jeg købte for ca. 1 1/2 år siden en computer i Aldi, jeg syntes det var en rigtig god computer til en særdeles rimelig pris. Og hvad jeg sætter meget pris på yderst støjsvag.
Der var imidlertid et problem med at den gik ned tit, så jeg ringede til deres hotline (Medion), som så vidt jeg husker lå i Skovlunde, nok med bange anelser om hvor lang tid jeg skulle undvære min computer.
De bad mig om at sende computeren, men da jeg arbejdede lige i nærheden, afleverede jeg den personligt. Til min store overraskelse gik de straks igang med den, og jeg kunne hente den et par timer efter. Den var da iorden, det viste sig at være en default indstilling i BIOS\'en der skulle have en anden værdi.

Derfor kan jeg kun anbefale Aldi for faktisk at have en særdeles god service.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 01:13 #18
Og har du husket at få den nye recovery cd til den, den er fornyet et par gange. :-)