tjaaaa...det lyder da ok for en færdigsamlet com, men...ALDI
Jeg købte i sin til en com hos FONA (de formodes da i det mindste at vide lidt om it), men hver gang der har været bare det mindste prob. har det taget onde år at få det lavet og systemet er i det hele taget så fastlåst at en opdatering er mildest talt umuligt.
TÆNK dig om inden du køber den. Hvordan er du stillet, hvis lortet brænder af. ALDI har for vane bare at give pengene igen...så står de uden com.
Dag 1: Indlevering Dag 2: Com. bliver hentet ved aftenstid Dag 3: Com ankommer til værkstedet lidt over middag, man når ikke at påbegynde rep. den dag. Dag 4: Man tjekker den for løse kabler...finder ingen...ny tekniker...defekt enhed...ny skal bestilles hjem. Dag 5: Weekend...ingen hjembestilling. Dag 7: Bestiller enhed hjem. Leveringstid 3 dage Dag 11: Enhed ankommer over middag, man når ikke at påbegynde rep. den dag. Dag 12: Com. repereres. Dag 13: Com. testes Dag 14: Com. afhentes Dag 15: Com. ankommer til butik Dag 16: Du modtager brev om at com. er ankommet Dag 17: Du afhenter din com. Hurra... Dag 18: Du finder ud af at winDåse er slettet og du skal til at installerer det IGEN...
Det kan godt være at jeg maler fanden på væggen, men det er næsten sådan det foregår i FONA. Det er ekstremt belastende.
Det er ederdytme en sej maskine, men jeg er enig med f_rollo, det er en aldi computer. Helt ærlig hvem vil gå ind og købe en computer hos aldi?? jeg vil ihvertfald ikke. Ikke for at være ond, men at købe en computer inde hos aldi vil være det samme som at samle den selv, uden at have forstand på hvordan man gør.
Synes godt om
Slettet bruger
19. november 2001 - 15:42#11
Inden for garantiperioden, der kan man pakke pc\'eren sammen og gå i Aldi og aflevere den og få sine penge retur.
Synes godt om
Slettet bruger
19. november 2001 - 15:44#12
Det er kvalitet de leverer , netop fordi deres personale ikke har noget forstand på pc, så skal det være kvalitet. Envider stå de ikke på nakken af en for at sælge den til en. Det er normalt ikke noget problem, de er væk i løbet af de første par timer de har åben på onsdag.
Min onkel har også købt sine golfkøller i ALDI, og da han har et handikap på en 10-15 stykker må han da vide noget om golf! De kostede ikke mere end 2000 og var altså at helt okay kvalitet! Jeg tror at man også i det her computerspørgsmål kan regne med at det er billigt og at det faktisk er rimelig kvalitet - i hvertfald til prisen!
Synes godt om
Slettet bruger
20. november 2001 - 11:32#16
PC\'er fra den producent er også ved at dukke op hos computerforretninger, så det kan ikke være så ringe. Jeg skal ikke klage over min Lifetec , den har afprøvet så og sige de fleste windows systemer lige fra windows 98SE og over til windows xp, og aller har kørt fint på den. Så hvad angår system konvetibelitet, det er et godt moderboad de har lavet medion.
Jeg købte for ca. 1 1/2 år siden en computer i Aldi, jeg syntes det var en rigtig god computer til en særdeles rimelig pris. Og hvad jeg sætter meget pris på yderst støjsvag. Der var imidlertid et problem med at den gik ned tit, så jeg ringede til deres hotline (Medion), som så vidt jeg husker lå i Skovlunde, nok med bange anelser om hvor lang tid jeg skulle undvære min computer. De bad mig om at sende computeren, men da jeg arbejdede lige i nærheden, afleverede jeg den personligt. Til min store overraskelse gik de straks igang med den, og jeg kunne hente den et par timer efter. Den var da iorden, det viste sig at være en default indstilling i BIOS\'en der skulle have en anden værdi.
Derfor kan jeg kun anbefale Aldi for faktisk at have en særdeles god service.
Synes godt om
Slettet bruger
21. november 2001 - 01:13#18
Og har du husket at få den nye recovery cd til den, den er fornyet et par gange. :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.