Avatar billede 9899+ Nybegynder
18. november 2001 - 17:35 Der er 6 kommentarer

multi link

jeg har en menu i vestre side når man klikker på linket hus åbner den hus.htm i ramme2_3 men samtidige vil jeg havde at den åbner Hus2.htm i ramme3_3 (det hele skal ske ved at trykke på hus) hvordan gør jeg det
Avatar billede prodic Mester
18. november 2001 - 17:37 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 17:39 #2
<HTML>
<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
function multiload (URL1,URL2)
{
parent.undermenuframe.location.href=URL1;
parent.mainframe.location.href=URL2;
}
</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY>
<A HREF=\"java script:multiload(&#8217;musik.htm&#8217;, &#8217;musik-undermenu.htm&#8217;)\">Musik</a>
<br>
<A HREF=\"java script:multiload(&#8217;litteratur.htm&#8217;, &#8217;litteratur-undermenu.htm&#8217;)\">Litteratur</a><br>
</BODY>

</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 17:40 #3
BTW: 100 point er lidt meget for sådan et nemt spm. Kan se at mine \" ikke kom til at se rigtige ud. Men det er samme script som prodic henviser til :)
Avatar billede hadaps Nybegynder
18. november 2001 - 17:42 #4
<script language=\"Javascript\">
function multilink(link1,link2) { window.parent.frames \"ramme1\"].location.href=link1;
window.parent.frames \"ramme2\"].location.href=link2;
}
</script>

du linker så ved at skrive:

<a href=\"fil.htm\" onClick=\"multilink \'side1.htm\' , \'side2.htm\');\">tekst</a>
<input type=\"button\" value=\"knap\" onClick=\"multilink.htm\' (\'side1.htm\' , \'side2.htm\');\">
Avatar billede hadaps Nybegynder
18. november 2001 - 17:43 #5
kommer ALTID forsent
Avatar billede prodic Mester
18. november 2001 - 17:46 #6
Må vel hellere smide et svar - nu hvor el_barto så venligt gentager mit svar ;-)