Avatar billede metmor Nybegynder
16. november 2001 - 13:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USER.DAT

Det samme igen: Hvordan skriver man på en pæn måde hvad USER.DAT gør?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. november 2001 - 13:10 #1
den indeholder en del af registry\'et

\"The Windows Registry is a set of data files used to help Windows control hardware, software, the user\'s environment, and the \"look and feel\" of the Windows interface. The Registry is contained in two files in the Windows directory (in NT they are called \"hive\'s\"): system.dat and user.dat, with backup copies system.da0 and user.da0. The Registry database is accessed with regedit.exe which is in the Windows directory.  Formerly, in older version of windows (before windows 9x) these functions were performed by WIN.INI, SYSTEM.INI, and other .INI files that are associated with applications.\"

Læs mere her: http://www.anne.billy.btinternet.co.uk/registry/page1.html
Avatar billede metmor Nybegynder
16. november 2001 - 13:16 #2
På dansk tak!
Avatar billede win32cih Nybegynder
16. november 2001 - 13:59 #3
user.dat er 3 elimenter ud af 6 som ligger i registreings databasen se system.dat for mere info
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
16. november 2001 - 16:14 #4
oversættelse og resume: Registreringsdatabasen består af et sæt data filer der hjælper med at styre hardware, software, bruger opstætninger og samarbejdet mellem delene. De ligger i 2 filer, system. dat og user.dat (backup (system.da0 & user.da0)). Registreringsdatbasen kan du tilgå gennem regedit.exe og derved ændre opsætninger.
Altså din user.dat indeholder alle de opsætninger der er for bruger(e) på pc-en Og er en del af reistreringsdatabasen.