Avatar billede vin Nybegynder
16. november 2001 - 11:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP på WIn XP

hvad skal jeg gøre for at kunne køre ASP på win XP. ligesom at man skulle installere PWS på WIN 98.
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. november 2001 - 11:49 #1
Nu har jeg ikke selv haft fingrene i WinXP endnu, men se om du kan installere Internet Information Services... det er MS\'s webserver-program
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. november 2001 - 11:51 #2
Du skal gå ind i tilføj/fjern programmer - windowskomponenter - IIS

Den er lidt tricky at sætte op, men hvis du har prøvet PWS skulle du kunne finde ud af det..
Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. november 2001 - 12:16 #3
Som thaufer siger så er det IIS du skal ha fat i.. jeg vil dog ikke give ham ret i at det er tricky at sætte op under XP,, du klikker 1 gang for at instalere det. og så kan du bare højre klikke på en mappe for at lave den til en website, ligesom fildeling. Kan ikke være mere simpelt
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. november 2001 - 23:31 #4
det kommer jo an på om man skal bruge andre komponenter, men jeg vil jo nok give dig ret i at det ikke er så svært som jeg får det til at lyde.... ;)
Avatar billede vin Nybegynder
27. november 2001 - 10:42 #5
hvor finder jeg IIS (jeg har ikke win xp cden)
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. november 2001 - 11:59 #6
Så har du et problemos...!

Uden WinXP CD-rommen kan du ikke installerer andre windowskomponenter, ved mindre du valgte at lægge alle windowsfiler ind på computeren under installation...