Avatar billede m-lab Nybegynder
15. november 2001 - 22:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billededatabase

Jeg har en ASP programmør igang med at konstruere en billededatabase med et admin-interface hvor jeg linker til en billedefil på min disk, som så eftf. uploades til en site. Der genereres automatisk en thumbnail af billedet som lægges på sitet og linker til det højtopløste billede.
Problemet er, at jeg har brug for at det højtopløste billede ligger i CMYK farver som ikke kan ses i en web-browser som jo kun kan vise RGB-farver.

Findes der ikke en lille dims som - udover at lave thumbnails også kan konvertere til RGB...?

Den dims der laver thumbnails hedder iøvrigt ASPimage 2.30
Avatar billede ole4 Nybegynder
15. november 2001 - 22:21 #1
NEJ
Avatar billede m-lab Nybegynder
15. november 2001 - 22:25 #2
Temmeiligt præcist svar. Tak for det.., men alligevel:

Er det også ulassigørligt at få ASP\'en til at kalde et program, \"ACDC\" eller lign. som kan udføre opgaven..?
Avatar billede trasher Nybegynder
16. november 2001 - 10:09 #3
Her et par forslag til hvad du kan gøre.

1. Du kan gøre det ved at brugeren henter billet ned på sig maskine lokalt.

2. Du kan ikke få ASP scriptet til at opføre sig som et billedevisnings program, hvis du ikke laver et ActivX component til det. Det skal lige siges at dette er der mange der her noget i mod at hente ned.

3. Ligge billederne op i et andet format, som kan vises i browser (BMP, GIF, JPG, PNG)
Avatar billede m-lab Nybegynder
16. november 2001 - 11:21 #4
Jeg smider den lige omkring Programmering Generelt, for at se om der er nogen der kan give yderligere hints omkring Active-X delen.

Foreløbig tak.., jeg venter lige med pointfordelingen.
Avatar billede m-lab Nybegynder
29. november 2001 - 20:04 #5
Lykkedes ikke...