Avatar billede bilbo2001 Nybegynder
14. november 2001 - 21:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

cd rom understøtter ikke audio extraction!??

når jeg skal til at brænde kommer der et vindue frem og siger at mit cd rom ikke understøtter audio extraction ..hvad er det??? og hvad gør jeg

den virkede før jeg formaterede harddisken!!??
deter en atapi 36x
cd-r 24maxx1040
computer k6/2 300mhz
Avatar billede juggalo Nybegynder
14. november 2001 - 21:14 #1
(Digital) Audio Extraction er SVJH at CD-ROM drevet kan læse og \"afkode\" audio CD\'er direkte.
Dvs., at du ikke skal have lyden henover lydkortet først for at \"læse\" den.

Hvorfor det ikke virker nu, hvis det virkede før, har jeg ingen ide om... :|
Avatar billede asogaard Nybegynder
14. november 2001 - 21:15 #2
Har du installeret driverne til Cd-R???? prøv at opdaterere firmware evt. installere servicepack igen....

Mvh
Anders.
Avatar billede ole4 Nybegynder
14. november 2001 - 21:37 #3
Jir mamma
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2001 - 01:41 #4
Det har intet med brænderen at gøre og råd om at installere drivere og opdatere firmware og servicepack er malplaceret. Du kan lige så godt opdatere kaffemaskinen!
Det drejer sig om dit cd-rom drev som ikke er i stand til at aflæse audio cd\'er digitalt, men \"kun\" analogt, således at du skal have lyden henover lydkortet. Præcis som juggalo skrev! Det tyder på at dit cd-rom drev er for gammelt, og hvorfor hvis det virkede før??? har jeg heller ingen ide om. Er du sikker på, at du før kunne rippe audio cd\'er DIGITALT fra dit drev.

Avatar billede asogaard Nybegynder
15. november 2001 - 09:19 #5
Halifax, hvordan kan du sige at det ikke \'hjælper at opdatere drivere/firmware du er vel godt klar over at i de forskelige servicepacks er i 9 ud af 10 tilfælde driver opdatedere og hvis den nye drivere ikke under støtter Audio Extrac. kan det være en ide at opdatere til den nyeste driver fra leverandøren da microsnuff ikke altid godkender driver hvis de ikke følger \"the microsoft way\" og der har du nemlig problemet, med cd-r og andre enheder som har brug for direct access til hardware at hvis driveren har været igennem møllen hos microsoft og det viser sig at den laver tricks for at nå hardwaren uden om de specificerede \"regler\" fra microsoft bliver den kasseret og en microsoft propertary driver bliver vedlagt istedet....
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2001 - 13:14 #6
asogaard - Jammen du har da ret, når vi taler om brænderen. Det er jo bare ikke det, som er problemet i dette spørgsmål!
Problemet er der imod det almindelige cd-rom drev, som ikke kan rippe digitalt, men kun analogt, hvorfor lyden skal behandles gennem lydkortet, som der korrekt er skrevet af juggalo.
Det giver således problemer - og den fejlmeddelelse, som er angivet - når du vil rippe en audio cd for at brænde en kopi.
Hvis du kender/bruger Nero Burning er problemet nøje og præcist beskrevet i hjælpeflen. I hvert fald i min danske udgve. Kan tilføje, at min gl. pc fra 1997 med et 24x cd-rom drev ikke kunne rippe digitalt, hvorfor jeg selv har oplevet denne fejl. Efter køb af et andet drev som kunne, var fejlen væk. Derfor min og sikkert også juggalo\'s kommentar til hvorfor \"det virkede før\"
Jeg håber du forstår, at opdatering af brænder driver og firmware jo ikke øver indflydelse på cd-rom drevets funktionalitet.

Avatar billede bilbo2001 Nybegynder
15. november 2001 - 18:50 #7
point går til halifax