Avatar billede landesman Nybegynder
13. november 2001 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

egne fejlsider

Hej..

Er det muligt at lave sine egne fejlsider (eks HTTP 501 osv) i Frontpage, så man ikke bare får den kedelige standard side ?
Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
13. november 2001 - 15:14 #1
De kan såvidt jeg ved ikke laves i FrontPage, men hvis din side ligger på en Apache webserver er det muligt via .htaccess. Du kan finde artikler om det på www.webcafe.dk

/Jakob
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. november 2001 - 15:15 #2
Hvis du har en NT server skal du gå ind IIS og vælge egenskaber for din side der kan du bestemme hvilken side hver enkelt fejl skal have ...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. november 2001 - 15:16 #3
du kan kun lave egne fejlsider hvis din side ligger på en Apache server, der giver dig tilgang til .htaccess og ellers ikke, da det er en serverkonfiguratiion der tillader brugen af egne .htaccess
Avatar billede landesman Nybegynder
13. november 2001 - 16:25 #5
Jeg har nu fundet at min hjemmeside rent faktisk ligger på en apache server. Men jeg kan ikke rigtigt komme vidre, uden lidt hjælp.
Jeg bliver nægtet adgang til at uploade et .htaccess.txt dokument. Er der noget jeg har misforstået ?????
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2001 - 16:41 #6
du skal have direkte adgang til serveren før du kan gøre dette! har du så adgang til den kan du sagtens lave dine egne fejlsider i frontpage
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. november 2001 - 16:43 #7
du skal ikke upload det som .htaccess.txt men kun som .htaccess
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. november 2001 - 16:46 #8
landesman, det er iøvrigt ikke bare at gøre det, selvom du liger på en Apache skal din host have sat serveren op til at du må benytte .htaccess
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. november 2001 - 07:40 #9
For at svare fuldstændigt stringent på dit spørgsmål, så JA. Du spurgte om man kunne opbygge sine egne fejl sider i frontpage, og da alm. fejl sider blot er ren HTML kan de selvfølgelig bygges i FP.
Hvad angår at få dem til at virke, så er det vist rigtigt nok at i Apache skal du pille ved .htaccess filen (ved ikke meget om det), derimod i IIS ved jeg at du kan opsætte serveren til at vise egne fejlsider.

Begge dele kræver dog at server administratoren tillader dette.

Kedde