Avatar billede privatsite Nybegynder
07. november 2001 - 11:58 Der er 5 kommentarer

forskel på microsoft encoder og Webcam32 eller Inetcam

E der nogen som kan forklare mig de væsentligste forskelle både teknisk og performance mæssigt mellem microsoft media encoder og så programmer som webcam32 og inetcam.

Jeg vil både gerne stream live og så kunne gemme og vise streams som demand streaming.

Hvilken løsning har flest muligheder og flottest streaming ??

giver gerne flere point
Avatar billede isl19960 Nybegynder
07. november 2001 - 14:00 #1
Det må nok være WME (windows media encoder). Den kan alt det du efterlyser... og gør det ret godt... og så er det gratis...

P.S. Husk at du kun må oprette spørgsmål een gang :-) Jeg har også tilbudt dig min hjælp i dit oprindelige spørgsmål ;)
Avatar billede privatsite Nybegynder
07. november 2001 - 16:25 #2
det er ikke for at snyde eller noget men mit oprindelig spørgsmål var meget bredt og det har betydet at jeg ikke helt konktret har fået besvaret spørgsmålet - samtidig med at det er en læreprocess for mig - jeg blev først igår klar over at Windows media encoder var et alternativ.

Kører Wme så som en slags server på min pc og skal jeg hav en dedicderet ps til server brug for webcam og en for alm ps og internet brug eller kan det kører på samme pc ????
Avatar billede isl19960 Nybegynder
07. november 2001 - 18:03 #3
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med ps ?

WME kan både streame live og gemme en session til disk for senere at blive streamet... WME gemmer i et meget komprimeret format så det er ret effektivt... men hvordan den er i forhold til Webcam32 og inetcam aner jeg ikke...

Jeg har hjulpet flere til at komme igang med WME, og de har alle været fuldt ud tilfredse... :)

WME fungerer som en server på den maskine den kører på - den kan kontaktes via en port efter eget valg.

Sig til hvis du skal bruge hjælp til at komme igang...
Avatar billede privatsite Nybegynder
13. november 2001 - 08:34 #4
Hej isl19960

kan jeg få din e-mail får nok brug for lidt hjælp

min er privatsite@hotmail.com
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. december 2001 - 09:55 #5
Skulle du stadig bruge hjælp... ?