Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. november 2001 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sourround sound på video

Hvad skal der til for at jeg kan lave sourround sound, og i hvilke filformater kan det placeres.

Avatar billede outsider Nybegynder
07. november 2001 - 11:52 #1
Du kan lave sourround lyd på mange forskelige lydformater. Der findes et hav af programmer der kan konvertere AC3 lyd (fra dvd) til wav filer.
Hvis du selv vil i gang kan du bruge cool edit + et plug-in jeg ikke kan huske hvad hedder. Ellers er der et program der hedder 3D Audio det kan mixe i 5 kanaler. Check www.digital-digest.com
Der ligger en del programmer til at grappe og ændre sourround lyd. Du kan også downloade nogle demoer i mpeg.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. november 2001 - 11:54 #2
ikke for at være dum, men ved du hvor jeg specifikt skal lede?
Avatar billede outsider Nybegynder
07. november 2001 - 15:01 #3
Nej desværre! Prøv Google eller Altavista (det gjorde jeg)
Cool Edit kan du finde på www.cooledit.com