Avatar billede dakinenexus Nybegynder
07. november 2001 - 10:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Export til MS SQL Server7.0

Hej.

Jeg står og har brug for at flytte en database over på en Microsoft SQL server7.0. (Nogen vil sikkert sige at det er et tilbage skridt). Men ved en eller anden hvordan dette kan gøres?
Jeg mener at have læst engang, at det eneste værktøj der kan læse en export fil fra Oracle er Oracle\'s egen import!
Men hvordan går man så?
Avatar billede teepee Nybegynder
07. november 2001 - 10:19 #1
Toad kan skrive data til kommaseparerede filer, eller du kan selv gøre det via utl_file
Avatar billede goz Nybegynder
07. november 2001 - 10:32 #2
Du kan bruge DTS og ODBC
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
07. november 2001 - 11:03 #4
Det drejer sig om en Oracle815 DB på Unix. Hvilke værktøjer kan benyttes der? Det eneste jeg kender i den forbindelse er import/export, og det kan mig bekendt ikke bruges.

teepee:
Jeg kender ikke Toad! Oracle/ Microsoft tool?
Men jeg kunne godt forestille mig at kommaseparerede filer var løsningen.

goz:
DTS kender jeg heller ikke ligefrem, men er det noget med at stikke en Microsoft snabel ned i Oracle DB\'en? Altså et MS produkt der kan hente dataene?. I så fald må det være et problem at min Oracle DB ligger på Unix, og kan dermed ikke ses fra PC- siden.

Avatar billede goz Nybegynder
07. november 2001 - 11:05 #5
DTS er en del af SQL Server og du kan sagtens hente data via ODBC og SQL*Net fra en UNIX. No prob.
Avatar billede teepee Nybegynder
07. november 2001 - 11:31 #6
Hvordan ser datamængderne ud? Er det millioner af rækker?
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
07. november 2001 - 12:44 #7
Ahh det er en kanllert-database.
Hvis jeg går ind i Storage Manager\'en og kigger på data-feltet siger den noget i retning af 39Mb i \'used(M)\'feltet, hvilket vist ikke kan siges at være meget.
Den største tabel er på omkring 25.000 rows.
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
12. november 2001 - 08:23 #8
Hej med jer.

Jeg siger tak for jeres svar. Jeg hentede dataene over via DTS, så goz der må jeg give dig ret. Det er faktisk ret nemt når først man har den korrekte ODBC driver. Derfor får du også pointene.
Jeg fandt aldrig ud af hvad det Toad var, som teepee nævnte!
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 08:56 #9
tak.
Avatar billede teepee Nybegynder
12. november 2001 - 11:59 #10
Hvis du alligevel skifter til SQL Server så er det jo nærmest ligemeget, men det er et værktøj som Quest laver, der gør det muligt at browse data, tabeller, tablespaces med m.v.