Avatar billede mpej Nybegynder
06. november 2001 - 15:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kort til videoredigering?

Jeg har en athlon 1400 med et geforce2 kort. Masser af ram og masser af HD. Hvilket kort kan i anbefale til indspilning af videofilm til redigering, og derefter kopiering til alm. VHS!?

Pris: højst 1000,- (hvis det kan lade sig gøre)

Kvaliteten skal være så høj at det bliver \'pænt(!)\' at se på fra en video!
Avatar billede outsider Nybegynder
06. november 2001 - 16:40 #1
Det kan ikke umidelbart lade sig gøre. De fleste analoge redigerings kort koster cirka 2000 kr. Hvis du har et dv kamera kan du jo købe et digitalt redigeringskort. Det kan du få for under 1000kr og kvaliteten er langt bedere. Jeg kan anbefale et CameoDV400 eller pinnacles StudioDV. Sidst nævnte kan dog skabe problemmer hvis du ønsker at redigere i Adobe Premiere.
Avatar billede suha Juniormester
06. november 2001 - 19:15 #2
Jeg har et analogt redigeringskort: Pinnacle Studio DC10 Plus, men det koster små 2.000,- kr. Det kan jeg anbefale.
Avatar billede cholm Nybegynder
07. november 2001 - 08:30 #3
Jeg har selv haft kig på Pinnacle Studio DC10 Plus, og fandt det i går hos http://computer.itg.dk/Index1.asp til kr. 1482,50

Det eneste der afholder mig fra at købe det er, at det tilsyneladende ikke kan køre med Win2000.

/cholm
Avatar billede mpej Nybegynder
07. november 2001 - 11:03 #4
Ja, det er jo et væsentligt minus! Kan det kører XP?
Avatar billede mpej Nybegynder
07. november 2001 - 11:06 #5
Hvad har I at sige om GeForce kort med videoin f.eks. den store gigant af Asus GeForce3 Deluxe med hele svineriet?
Avatar billede mpej Nybegynder
16. november 2001 - 13:51 #6
Er der nogen der ved noget godt/dårligt om matrox kort med videoredigering!?
Avatar billede outsider Nybegynder
16. november 2001 - 14:44 #7
Matrox er et prisbilligt video og skærmkort til den semi profesonele! Jeg kan godt anbefale det!
Men hvis det er RT2000 kan der godt blive lidt problemer med bundkortet, så tjek om det er understøttet!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 16:26 #8
Har jeg ikke allerede besvarret det her spørgsmål for dig?

Ikke sagt i en sur mening :-))
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 16:29 #9
undskyld jeg tog lige fejl af noge ting!

:-) beklager
Avatar billede cgleerup Nybegynder
09. januar 2002 - 16:51 #10
Geforce kortene er også fine til privat brug!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:07 #11
mon der er gang iden ?
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. april 2002 - 01:10 #12
Jeg har et Pinnacle DC10+ kort. Det er snart 1½ år gammelt. Jeg sælger det for 1000 kk.

Mail mig, hvis du vil købe det.
jakoblarsen@privat.dk
Avatar billede mpej Nybegynder
28. maj 2002 - 16:58 #13
Undskyld, jeg har været lidt sløv til at melde ud med point. :) Har været lidt væk. Outsider, du var hurtigst.