Avatar billede webmusen Nybegynder
04. november 2001 - 17:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

vfwwdm32.dll Beta version???

Hejsa!

Der er noget galt!!!

Mit grafikkort (Geforce2-32MB-MX400) dur sku ikke ordentligt, eller også er det DirectX/OpenGL der er noget galt med :(

Ja, det lyder måske lidt weirded *g*

Ok, således står det til:

- Nå jeg starter 3d prægede spil op, opstår følgende:
\"Couldn´t load OpenGL\" eller deromkring..

- Inde i Director Diagnosen fortæller den, at der er noget galt med en \"vfwwdm32.dll\" fil. Den siger at der er noget galt med en BETA version? Hvad betyder det?

- Den bliver også heletiden ved med at skrive i diagnosen, at jeg skulle reinstall DirectX og replace den med en nyere version... HALLO..jeg HAR allerede reinstalled DirectX og udskiftet den med DirectX 8.0...

Hvad sker der?
Er der nogen derude som har haft ligende problem, eller som måske har en løsning på det?

Systemoplysninger:
500 Mhz, AMD k-6, 128RAM, 20GB
Nyeste drivere til mit grafikkort!

Jeg har lige formateret mit c-drev, men problemet var der også INDEN :(
LIGE da jeg havde installeret alt igen, var der et øjeblik hvor det NÆSTEN virkede..men efter jeg installerede irectX + OpenGL skete der et eller andet..et er derfor at jeg mistænker det...

Vh
Webmusen
Avatar billede bsp Nybegynder
04. november 2001 - 17:42 #1
har du prøvet at downloade den nyeste detonator-driver fra nvidia\'s hjemmeside..?
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
04. november 2001 - 17:45 #2
Det kan være at DirectX og OpenGL skaber konflikt med hinanden prøv at fjerne det ene.
Avatar billede zerohero Nybegynder
04. november 2001 - 18:59 #3
Hvilken windows-platform benytter du?
win9x, winME, winNT, win2000 eller winXP...

bsp>> Jeg prøvede faktisk engang at downloade den nyeste detonater-driver fra nVida, hvilket fik min computer til at fryse. Nogen gange gik der 1 time andre gange 4. Jeg har selv en TNT II og arbejder med win2000. Det skulle kunne lade sig gøre, da det blev anbefalet af Infogrames i spillet \"Alone In The Dark 4\". Surt!
Avatar billede webmusen Nybegynder
06. november 2001 - 15:41 #4
TAK! Jeg prøver mig lige frem...
Avatar billede webmusen Nybegynder
06. november 2001 - 15:44 #5
Ikke for at lyde dum...
Men hvor henne fjerner man HELT præsic disse DirectX og OpenGL filer henne? ALtså, jeg VED at der ligger nogle mapper inde på mit c-drev der hedder dette. Men der er ikke rigtigt noget inde i disse mapper! Kan det tænkes at windows har smidt dem rundt i forskellige system mapper? For så finder jeg dem da ALDRIG :(

Mit styre system er Windows 98
Avatar billede zerohero Nybegynder
06. november 2001 - 19:20 #6
Det vil være ret spild af tid at jagte efter filer i system mapperne (kun i få tilfælde kan det betale sig). Jeg vil anbefale at lede efter en detonator enten på nVida\'s hjemmeside eller på www.OpenGL.org

Da du arbejder med win98 kan jeg kun anbefale at installere den nyeste Detornator... (men havde du arbejdet på en NT kerne - så lad hellere være!)

I tilfælde af intet virker efter installationen. Så formater din harddisk og installere windows på ny... (Det plejer at være et godt medicin!)
Avatar billede webmusen Nybegynder
16. november 2001 - 12:29 #7
Kan man slet ikke afinstallere DirectX eller OpenGL HELT?
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. november 2001 - 14:03 #8
Jeg mener du kan afinstaller DirectX under kontrol panelen \"tilføj/fjern programmer\", men OpenGL drivers følger jo din Detonator eller drivers til din grafik-kort... Hvorfor vil du egentligt også afinstallere dem?
Avatar billede webmusen Nybegynder
18. november 2001 - 20:12 #9
Jeg ville afinstallere dem fordi der kunne tyde på at der var en konflikt imellem de to drivers :(
Det hele gik i hvert fald i kludder da de blev installeret.. :/
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. november 2001 - 20:49 #10
Jeg tvivler på at der kan opstå konflikter mellem OpenGL og DirectX. Det er mere sandsynligt at der kan være interne fejl i enten en af dine drivers.

Har du problemer med enkelte spil eller er det et generalt problem for alle dine 3D spil?
Avatar billede webmusen Nybegynder
20. november 2001 - 14:54 #11
Det er et problem generalt for alle de spil med 3D
Det startede med at være et problem med mit
Quake 3 Arena... se evt spørgesmål
http://www.eksperten.dk/spm/106549

Der startede det hele :(
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. november 2001 - 22:23 #12
Umiddelbart kan jeg ikke se hvad problemet skulle være. Har du gen-installeret din windows (det bør du nok gøre)...
Avatar billede webmusen Nybegynder
22. november 2001 - 08:19 #13
Se! Det er DER det \"sjove\" sker!

Jeg formaterede mit c-drev (har både et c + d drev) Og da windows + alt div. var installeret virkede mit 3d umiddelbart. MEN....jeg ville så have noget openGL + direct X installeret, og da det var gjort...gik det galt :(
Det virkede pludselig IKKE mere - igen!!

SÅ derfor konkludrede jeg så at det var i de drivere som problemet var! Har fået af vide, at hvis jeg installerer Windows 2000 så skulle alle drivere automatisk ligge derinde, og så kunne det måske løse mine problemer?! Er det rigtigt mon??
Avatar billede zerohero Nybegynder
22. november 2001 - 13:12 #14
Nej det tror jeg altså ikke på... Jeg har selv mange problemer med at køre 3D understøttede spil i win 2000. Men jeg så i et andet spørgsmål om en som løste sit tilsvarende problem ved først at afinstallere alle gamle drivers der hørte med grafik kortet, og dernæst intstallere nye drivers (om det så er DirectX eller detonator ved jeg ikke)... men det er da værd at prøve - uanset hvad!
Avatar billede webmusen Nybegynder
23. november 2001 - 08:14 #15
Der er så bare det, at DET blev også anbefalet i det foregående spørgsmål, og derefter fandt jeg så den nyeste driver til grafikkortet. Men det var ikke det der detonator... Og af DirectX havde jeg som sagt 8.0! Og den har jeg skaffet både fra en cd og fra nettet :(
Så det eneste jeg kan prøve (som jeg ikke allerede HAr prøvet) er den der detonator driver!
Hvad præsic er der forskel på en detonator driver og en alm driver til grafik kortet, om jeg må spørge??  :)
Avatar billede webmusen Nybegynder
04. december 2001 - 09:17 #16
Har fundet ud af noget. Havde sat ydeevnen ned i egenskaber -> instillinger -> hardwareaccelerationen og derfor havde jeg disable directX og OpenGL. Men...nu kan jeg endelig komme IND i 3d spil, men nu er et ANDET problem kommet frem. Den fryser i løbet af få minutter :(
HVAD sker der nu?