Avatar billede berg Nybegynder
01. november 2001 - 19:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV-out, Billede mangler!

Hej med jer

Vi har lige investeret i et såkaldt S-VHS kabel (det var i en pakke fra ALDI). Men men men, når det tilsluttes til TV\'et via Scart stikket. Og lyden via et eller andet stik fra lydkortet og til fjerneren. Lyden kommer fint igennem på AV2 kanalen, men ingen form for billede! Der er en smule elektronisk støj over den sorte farve, det er alt.

Nogen med lignende oplevelser og/eller løsningsforslag?

Tak..!
Avatar billede zed_one Praktikant
01. november 2001 - 20:00 #1
har du slået den til i egenskaber for skærm -> advanceret ?
Avatar billede zed_one Praktikant
01. november 2001 - 20:00 #2
altså slået tv output til
Avatar billede berg Nybegynder
01. november 2001 - 20:07 #3
Øhh, nej, men jeg kan heller ikke finde det nogen steder!!

Det er en Win98SE maskine, men en IBM skærm. Kan du ikke sige helt præcist hvordan det gøres?

tak
Avatar billede berg Nybegynder
01. november 2001 - 20:10 #4
Skylder vist lige at sige det er et nVidia TNT2 m64
Avatar billede zed_one Praktikant
01. november 2001 - 20:14 #5
hmm..på mit geforece mx finder jeg twinwiev i advanceret delen og slår det til..se om du kan finde noget lignene der
Avatar billede zed_one Praktikant
01. november 2001 - 20:14 #6
nVidia Geforce 2 mx sku der stå :)
Avatar billede berg Nybegynder
01. november 2001 - 20:22 #7
Oki, men jeg tror du har ret i at jeg skal finde noget aktiverings fis et eller andet sted! Men I avanceret indstillinger for skærmkortet er der noget der kunne finindstillinger til det, TV er i hvert fald nævnt flere steder, men det er ikke \"highlightet\".
Avatar billede zed_one Praktikant
01. november 2001 - 20:27 #8
kan du vælge noget ala \"force detection of secondary screen\" ? ...skal jeg feks gøre ehr før den opfatter tv´et
Avatar billede msmows Nybegynder
01. november 2001 - 22:23 #9
Sørg for at tv\'et er forbundet til grafikkortet. Der skal en 75ohms belastning til før der \"tillades\" adgang.
Avatar billede berg Nybegynder
06. november 2001 - 17:19 #10
alt prøvet, intet virker! flere ideer?
Avatar billede berg Nybegynder
15. november 2001 - 11:50 #11
det er en fucking færdig løsning fra WM data, IBM. Og ingen af dem kan hjælpe os..og heller ikke jer :(.
Deswærre