Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

http://www.msn.dk/ er angrebet af Virus!!!!!!!

Microsofts hjemmeside www.msn.dk er indfiseret med Trojan Horse mc[1].vbs , som ikke kan fjernes på anden måde end ved at slette internetfiler under Egenskaber for Internet.
Avatar billede fcs Novice
31. oktober 2001 - 10:03 #1
Nej, hvor sjovt ;-) Gad vide om de er blevet inficeret gennem et af deres \"egne\" sikkerhedshuller????
Avatar billede yeti Nybegynder
31. oktober 2001 - 10:19 #2
Hvor har du den oplysning fra???
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 10:42 #3
Kommer op med det samme, når man går ind på siden
Avatar billede fcs Novice
31. oktober 2001 - 10:55 #4
Kharder>> Hvilket AV-program bruger du?
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:06 #5
Jeg har Norton, det var først efter en live-update at den blev fundet, en update fra 26/10 til den 30/10.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 11:23 #6
Har lige fået melding, at det er norton antivirus der ikke er konvetibel med www.mns.dk, og derfor mener at siden er en Trojan Horse.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 11:24 #7
Avatar billede sgatke Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:44 #8
Her er den officielle tekst:
--------------------------------------------
Trojan Horse on MSN sites is false alarm
Norton AntiVirus with the latest virus definitions 30.10.01/31030e alerts like this:
Date: 31/10/01, Time: 09:30:34, USER on MACHINE

The file C:\\WINNT\\Profiles\\USER\\Temporary Internet Files\\Content.IE5\\DE156S0J\\mc[1].vbs is infected with the Trojan Horse virus.

Access to the file was denied.

This is a false positive and can safely be ignored.

The problem is identified by Symantec Response Center in Leiden and new virus-definitions will be released ASAP
-----
Hvis du vil vide mere kan du kigge på http://www.swanholm.dk/shownews.cfm

Avatar billede snowball Novice
31. oktober 2001 - 12:06 #9
Avatar billede fcs Novice
31. oktober 2001 - 12:14 #10
Norton slår til igen. Først gør en af deres opdateringer at maskinen går ned, så finder man et sikkerhedshul i deres livepdate (godt nok kun i ældre versioner) of nu denne her. Det kører bare for dem ;-)