Avatar billede pacroonold Nybegynder
02. marts 2000 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Søger program ?

HejZa,
er der nogle eksperter, som kan anbefale mig et program til at lave noget hjemmesidegrafik i 3D... Det skal kunne noget lignende Microsoft PhotoDraw 2ooo...Men skal kunne gemme i andre formater end *.MIX ...PhotoDraw kan godt gemme i andre formater (fx. gif) men problemet er at billedet bliver meget grumset/utydeligt...

Jeg håber i kan hjælpe mig...
På forhånd tak
/Pacroon
WebMaster på
http://www.ewebcity.com/motellet/
Avatar billede kla Nybegynder
02. marts 2000 - 19:24 #1
Du kan da sagtens bruge PhotoDraw, det med at dine billeder bliver grumest er bare noget med dine instillinger ...
Avatar billede roslev Nybegynder
02. marts 2000 - 20:30 #2
GIF-formatet kan kun gemme 256 farver, det er sikkert derfor dine billeder bliver grumsede. Skal du gemme billeder med mere end 256 farver til hjemmesidebrug, saa gem i .jpg eller .png format.
Avatar billede jnie Nybegynder
03. marts 2000 - 10:32 #3
Hvis man bruger .gif formatet til web, skal man huske at bruge web-safe paletten, ellers bliver billerne rigtigt nok grumsede.
Avatar billede sunesune Nybegynder
03. marts 2000 - 12:47 #4
Du kan bruge 3D Studio MAX til at lave grafik til websider, f. eks kan du kave VRML i 3D Studio MAX. Du kan også rendere i alle filformater, bl.a JPEG, GIF.
Et andet program kunne også være Micrographix Simply3D, som dog kun er for helt nybegyndere, men det er dog nemmere end 3D Studio.
Men 3D Studio er klart det fedeste at lave 3D grafik i....
Avatar billede roslev Nybegynder
03. marts 2000 - 16:02 #5
sunesune>> du glemte vist at fortælle at 3DS MAX koster kr. 30.000,-.

Avatar billede pacroonold Nybegynder
03. marts 2000 - 22:08 #6
Jeg har faktisk 3dstudio MAX, men photodraw dækker mine behov...

Takker
/Pacroon
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. marts 2000 - 00:52 #7
roslev>> Det kommer da an på hvilken version han køber...
Avatar billede sunesune Nybegynder
07. marts 2000 - 20:34 #8
Det er da kun hvis man er dum nok til at købe det i en forretning...Og det koster altså også kun 6.000 Kr for 3D Studio Max 3 + Character Studio 2.2 hvis man f. eks er studerende!