Avatar billede kjn Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet

Er der nogen der har erfaring ved kvaliteten af videoptagelser analogt versus digital.
Jeg vil gerne anskaffe et videokamera, men er meget i tvivlk om det skal være analogt eller digitalt.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:45 #1
Det skal helt sikkert være digitalt, da du ikke får nogen forringelse af kvaliteten. Bruger du et analogt signal, skal dette først konverteres til digitalt, og dette kan forringe kvaliteten meget.
Avatar billede kjn Nybegynder
27. oktober 2001 - 16:21 #2
Svar til ufc: Jeg ved godt at der ved redigering sker en forringelse med de analoge optagelser, men hvis de digitale optagelser er ringere end de analoge kan det jo være et fedt.
Det jeg mener er, at de optagelser jeg laver med mit Olympus 900 digital, er væsentlig ringerre end de optagelser jeg laver med mit \"analoge\" spejlreflex.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
27. oktober 2001 - 16:32 #3
kjn> Du snakker vist om et almindeligt kamera ?
Avatar billede kjn Nybegynder
27. oktober 2001 - 16:39 #4
svar til dengaleposedk

Ja! Men et godt et, med specialoptik.
Jeg har et meget kritisk forhold til billeder, idet jeg fra fordums tider er i besiddelse af et svendebrev som fotograf
Avatar billede Beach Mester
27. oktober 2001 - 23:43 #5
>>>kjn
Du kan roligt købe et digitalt videokamera:-)
Jeg sidder selv med samme stykke papir som dig, og ved nøjagtigt hvad der er du er bange for, men det kan ikke rigtigt sammenlignes da et tv og en monitor aldrig kan hamle op med et godt stykke fotopapir, kamera, den rigtige film og self. optikken.
På et alm. 24x36 neg. ligger der i nærheden af 20Mb data, et analog eller digitalt billede fra et videokamera har \"kun\" noget der ligner 1Mb (eller max DVD kavlitet som er 720x576 picel pr, billede x 25 billeder i sek.)

Så selv om vi måske i år 2020 får HDTV så kommer det ikke i nærheden af et godt analog billede på film.

//Beach

Avatar billede kjn Nybegynder
28. oktober 2001 - 09:38 #6
Svar til Beach

Jge fotsår godt dit svar, men det jeg er bange for er at kvaliteten fra det analoge camera er bedre end fra det digitale.

mvh
kjn
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2005 - 16:55 #7
Der er ingen grund til denne diskution
vis du køber et dig. Videokamera til der omkring 4000,-
så er det mindst 10 gange bedere kvalitet end analog kamera.
SÅRE SIMPELT! :D
håber det hjalp!