Avatar billede tradmark Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:56 Der er 13 kommentarer

Firmware til modem

Jeg har en compaq presario 1260 bærbar computer. Da jeg skifterde styresystem til win 2000 virkede modemet ikke længere. fejlmeddelelsen var at \"modemets firmware ikke gav den rette ressource\" jeg har fået at vide at jeg bare skal opdatere mit firmware til modemet. problemet er at jeg har ledt over alt på nettet, uden held. jeg har kontaktet Compaq der henviser mig til den oprindelige producent af modemet \"Lucent\". Jeg har lede på compaq\'s egen hjemmeside efter opdateringer, ledt på producentens hjemmeside, uden held.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få mit modem til at virke igen?

Specifikationer:
-Modem \"Lucent 56K ITU v.90\". (integreret modem til bærbar computer)
-Købt maj 1998
-Købt sammen med en Compaq 1260

Jeg stiller 60 point på højkant

Mange hilsner
Tradmark
Avatar billede kvik Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:06 #1
Hvad det for en Compaq, de har flere navne som f.eks Armada eller Presario.
Avatar billede kvik Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:07 #2
Sover i timen, sorry
Avatar billede jefa Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:09 #3
Avatar billede jgk Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:10 #4
Avatar billede jgk Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:16 #5
Avatar billede jgk Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:21 #6
Avatar billede tradmark Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:05 #7
Jeg har været inde på http://808hi.com/56k/ltwin7.htm

og der ligger ganske rigtigt en masse firmware updates. Jeg har prøvet at installere nogle forskellige versioner af den samme fil, men lige lidt hjælper det. DA jeg indstallerede en af de ælste drivere skrev den at den ikke kunne finde den rigtige com port hvorfor indstalationen blev afbrudt.
Kan den have noget at gøre med at den ikke kan finde den rigtige com port og i så fald hvad kan så gøres???
I readme filen var beskrevet en procedure hvor man kunne gennemtvinge indstallation på com2. porten som den oprindelig har været indstalleret på, men det hjalp heller ikke. Hvad gør jeg???
Avatar billede tradmark Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:10 #8
De andre liks har jeg været inde og cheke og der var ikke noget jeg kunne bruge.
  http://www.compaq.com/support/files/notebooks/us/download/8182.html
denne firmware er til et andet modem
Avatar billede jefa Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:26 #9
Er der ikke noget med at man først skal indlæse en ekstra kommunikationsport  com3 som modemet skal køre på. Kan ikke helt huske hvorledes, men der er vel en løsning.

Er det denne pc\'er http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/1260.asp
Avatar billede tradmark Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:39 #10
Det er gaske rigtig præcis den computer. 1260.
ang. det med Com3 porten, så vil jeg da lade det komme an på en prøve.
Kan problemer måske også have noget at gøre med at jeg kun opgraderede fra win 98 og ikke lavede en total indstalation af win 2000? -altså formateret harddisken
Avatar billede jefa Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:35 #11
Lige en side med et rigtige, nåske, hvis man kunne fo9rstå det??  http://www.microbit.ru/support/driver.shtml
ellers måske
http://www.56k.com/reports/ltfaq.shtml#new
Avatar billede jefa Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:36 #12
Where can I get new firmware/drivers/V.90 upgrades for my modem?
This is one excellent feature of the LT Win Modems. No matter who sold you your modem - Compaq, CPI, Hewlett-Packard, IBM, Sony, etc. - the firmware is all the same. You can use any other company\'s firmware with one catch.

The only catch is that with older firmware there were separate versions for the LT Win Modem and LT PCI Win Modem. Beginning with firmware version 5.04, the LT Win Modem and LT PCI Win Modem use the same firmware, so everything is completely interchangeable (as per conversation with Lucent).

Incidentally, this does not work with most other modems. For instance, Rockwell chipset modems start out the same, but individual vendors (Hayes, Motorola, etc.) customize the chips and firmware before selling the modems. That\'s why there are no generic firmware upgrades for Rockwell chipset modems. Likewise for Cirrus Logic or U.S. Robotics chipset modems.

The other advantage of LT Win Modems is that installing new firmware can\'t possibly damage the modem. In contrast, with most modems there is a slight chance that upgrading the firmware will damage the programmable ROM chips.

Here are a few sources of LT Win Modem firmware and drivers. If you are experiencing problems or slow connects, it\'s always a good idea to get the most recent firmware.

Avatar billede tradmark Nybegynder
25. november 2001 - 19:26 #13
Jeg har prøvet begge links. Det en følger mig blot den side med fimware updates jeg har prøvet og den russiske er, hvad jeg kan se, blot en opdatering af lyddriveren. Jeg tror problemet er at firmware update filen ikke kan finde com-porten. Hvad kan der gøres ved det???