Avatar billede knoxville Nybegynder
25. oktober 2001 - 03:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FTP-server porblem

Hejsa!

Jeg har lidt bøvl med min ftp-server. Jeg har TDC NetExpress abonnement - to comps med WinSE, der er forbundet via en hub til routeren. Routeren er ordentligt konfigureret, dvs settings der tillade ftp-server er iorden.

Til sagen: Til tider når jeg vil \"åbne\" min ftp-server med G6-programmet får jeg fejlmeldingen:

\"25-10-01 03:29:25 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in used.\"

Andre gange virker det fint...

Det irreterer mig at jeg ikke ved hvad problemet er!
Hvilken betydning har porten? og kan den skifte eller være \"optaget\"? Det tyder jo på det...

Håber I gider bruge tid på mit problem...

MVH knoxville!
Avatar billede cliche Nybegynder
25. oktober 2001 - 04:14 #1
Du kan sagtens lade G6 kigge på en anden port, du kan i næsten alle ftp klienet sætte programmet til at åbne ftp på en anden port end port 21, jeg køre slev på port 22 og har ingen problemer.

i g6 gøres det på flg måde

setup>main>general>connections> liston on port, og så sæt den port som ftp serveren skal køre på :9
Avatar billede pizzaking Nybegynder
25. oktober 2001 - 07:29 #2
der er kun et program der kan ha\' access til port 21 af gangen...måske har du ved et uheld fået installeret en anden ftpserver (skjult)...Jeg har tit haft en ftpserver til at køre omkring port 2000, og det funker fint....
Avatar billede evilfish Nybegynder
25. oktober 2001 - 07:37 #3
Lige en tilføjelse der er har noget med sprøgsmålet at gøre.

Husk at åbne en ftp port i din router, hvis folk udefra skal have adgang til den.
Avatar billede evilfish Nybegynder
25. oktober 2001 - 07:38 #4
Ups....istedet for \"er\" skulle der stå \"ikke\" :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 11:12 #5
Du har med garanti et andet program kørende på din pc, som også bruger denne port. Det kan være en anden ftp server, eller dette sreensawer program som står og knuser data fra disse radiolyttere fra rummet.

Hvis du har IIS installeret på din pc, har du måske fået ftp delen med.

Det kan også være en ftp server fra en tidligere installation, som kører under service, hvis du bruger windows 2000/XP

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede knoxville Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:59 #6
tak for hjælpen alle! det virker fint nu - hver gang :-)

men jeg ved stadig ikke hvad en port er - og hvorfor den er der...?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 14:47 #7
Ja ind til næste gang :-)
Avatar billede knoxville Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:02 #8
mm :P
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 20:24 #9
Ja jeg taler efter mange ftp servers erfaring. :-))