Avatar billede dj_alf Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NDPS \"Kø\"-størrelse.

Hej igen.

Jeg har en Netware 5.1 server der kører 2 ndps-printere. Det går egentligt meget fint med at skrive
ud fra windows, men hvis man sender en stor bunke afsted til printeren fra en Dos-Prompt, (Vi har en applikation der kun kører i DOS), Bliver ca. kun halvdelen skrevet ud, og Windows brager ned med Windows har udført en ulovlig handling.

Kan det have noget at gøre med \"Kø\'en\" til ndps. Hvis ja hvor sætter jeg den op henne, jeg syntes ikke lige jeg kan se det nogle steder.

på Forhånd tak!
Avatar billede ukdtom Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:02 #1
NDPS benytter som default ikke nogen kø.

Såfremt du skal printe fra Dos, skal du oprette en \"gammeldags\" printkø, capture til denne, og derefter sætte din NDPS Printer til at servicere denne. Dette gøres under ved at klikke på printeren, vælge jobs, og derunder \"spooling...\"

Husk også at rette din printserver til, så den ikke længere servicerer en printkø.

mvh

UKDTOM
Avatar billede karstens Nybegynder
20. november 2001 - 23:33 #2
Jeg har set nogle lignende fejl med ældre firmware på HP JetDirect printserverne, fejlene var væk efter at jeg installerede ver. 8.20 eller nyere
Avatar billede fpnovell Nybegynder
21. december 2001 - 14:23 #3
NDPS supporterer IKKE  MacIntosh, DOS, OS/2 og UNIX !!
Så ikke underligt, at Windows brager ned via din DOS-prompt.
Skal du lykkes med dit forehavende må du først lede jobbet til en printkø og lade Printeragenten emulere(\"give sig ud for at være\") Printserver for at bringe printjobbet derfra og videre til din NDPS printer  -  og så håbe på det går godt !