Avatar billede da_warbringer Nybegynder
21. oktober 2001 - 17:46 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Problem med printer

hey

jeg har en Canon BJC-2100 som lige giver mig problemer. Når jeg sætter den til at printe kommer der blanke sider ud. Patronerne er ik tomme og hvis laver en testside kommer der noget ud. Jeg kører win2000 med standard drivers.
Avatar billede kim_bille Nybegynder
21. oktober 2001 - 17:48 #1
prøv med Canon drivers
Avatar billede bbs Nybegynder
21. oktober 2001 - 17:48 #2
http://128.11.96.121/support/files/printers/bubblejet/shared/bjc2100Win2kXPv150.exe
Den nye driver til win2000.
Canon skal nemlig ha\' deres egne specielle drivere for at virke.
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
21. oktober 2001 - 17:53 #3
bbs: installerede de drivere du linkede til men det hjalp heller ik :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:17 #4
Har du set efter om printeren står rigtigt i bios, se efter om der er noget der hedder ECP+EPP og prøv det!
Avatar billede larholm Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:46 #5
Prøv at installere driverne til Canon BJC-4000, de er også kompatible.
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:40 #6
Hmm nej det virker heller ik! Det er meget skummelt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:46 #7
Prøv denne site, den er desværre ude af drift, men skulle komme i gang senere

http://www.magmacom.com/~russrite/Canon_Drivers/Drivers/bjc2100/win2000.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:50 #8
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:53 #9
Det er vel ikke sådan at din printer skal have et specielt kabel?
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:13 #10
nej det er normalt kabel...
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:15 #11
hmm har installeret nye drivere men det virker heller ik. Tror det er patronen der er skummel. Kan man få den til at lave en rensning?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:17 #12
Ja, det plejer at hjælpe med en rensning, gør det selv en gang imellem, hvis den da ikke gør det selv.
Min er så godt nok en 5 år gl. HP1150C!
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:18 #13
hvordan? den har kun 1 knap og det er papir føde knappen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:22 #14
Er der ikke et softwareprogram hvor man kan rense den fra?

Jeg kender ikke din printer!
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:30 #15
jo men når jeg kører det kommer der bare lidt farve øverst. På den ene er det windows tegn og det andet bare nogle lige streger osv. Men der kommer ik noget text
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:32 #16
Prøv at udskifte kabel...har haft samme problem med en CANON BJC 4300...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:34 #17
hvis du vil rense den skal du holde papir føde knappen nede ind til den siger Bip 2 gange eller også er det 3 kan ikke huske det...!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:35 #18
Hvad med en manual, har du ikke den?

Se lige efter at patronerne sidder rigtigt og at der ikke sidder noget tape nede i printeren!
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:16 #19
ok manualen er så forsvundet...

og patronerne sidder rigtigt og der er ik noget tape.

Måske er det kablet så. men den kører frem og tilbage over papiret som om den skrev men der kommer ik noget ud alligevel. Så kan det vel ik være kablet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:20 #20
Næh, man skulle umiddelbart tro at kablet er i orden, men der sker jo mange ting undervejs fra PC til printer.

Jeg tænkte på om Canon mon har en mailadresse, eller en FAQ side.
Man kunne prøve og sende en mail til dem og forelægge dem problemet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:23 #21
Jeg fandt lige en interessant Canon site http://www.usa.canon.com/support/files/

Hvad slags printer er det du har Deskjet eller lase eller hvad ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:26 #22
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:27 #23
`Her er en FAQ site
http://209.85.7.18/techsupport.php?p=bjc2100&q=faq&pg=http://209.85.7.18/techsupport/faq/bjc2100.html

Kikker lige og ser om der skulle være et svar!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:29 #24
Har lige sakset noget der kan være svaret!
------------------------------------------------------------

Printer tries to print but either no ink is dispersed or colors are missing from the document.

If your printer tries to print but no ink appears, colors are missing from the printed document or horizontal white streaks appear in the printed document; confirm the status of the BJ cartridge by printing a Nozzle Check pattern.

To print a Nozzle Check Pattern from Windows, make sure that you have paper in the printer.
Click the Start button on the Windows Taskbar.
Select Settings, and then click Printers.
Click your right mouse button on the BJC-2100 Series icon, and then click Properties on the menu that appears.
Click the Maintenance tab, and then click the Nozzle Check Pattern icon in the Test Prints box.
When the confirmation message appears, click OK.
After Nozzle Check pattern prints, examine the print out.
If you are using a BC-21e or BC-22e ink cartridge, the pattern will contain four colors - magenta, yellow, cyan, black. If you are using the BC-20 cartridge, the test pattern will be in black only. If all colors are not visible or the pattern is broken up, the printhead nozzles may be clogged.

If the Nozzle Check pattern printed correctly but printouts from the computer are still poor, verify that your printer properties are set correctly.

Click the Start button on the Windows Taskbar.
Select Settings, and then click Printers.
Click your right mouse button on the BJC-2100 Series icon, and then click Properties on the menu that appears.
Click the Main tab.
Verify that the Print Mode setting matches the type of printing you are attempting.
Verify that the Cartridge Type matches the BJ cartridge that is installed in your printer.
Verify that the Media Type matches the type of paper you are using.
If all colors are not visible, the page is blank or the pattern is broken up on the Nozzle Check pattern, the printhead nozzles may be clogging or the protective tape has not been removed completely from the cartridge.

Open the printer\'s front cover.
Once the cartridge has moved to the center of the printer, release the cartridge by lifting the locking lever to the right of the cartridge.
Remove the cartridge from the printer and inspect the bottom for the orange protective tape.
If the tape is still on the bottom of the cartridge, remove it.
Place the cartridge back into the printer, press the locking lever back down, and close the cover.
To clean the printhead nozzles from the computer, click the Start button on the Windows Taskbar.
Select Settings, and then click Printers.
Click your right mouse button on the BJC-2100 Series icon, and then click Properties on the menu that appears.
Click the Maintenance tab.
On the Maintenance tab, click the print head cleaning icon in the Print Head Cleaning box.
When a confirmation message appears, click OK.
When the printhead cleaning is completed, print a Nozzle Check Pattern again to confirm that ink is being correctly ejected from the printhead nozzles. You may need to perform up to five printhead cleanings to unclog the nozzles.

If the Nozzle Check pattern still prints incorrectly after cleaning the printhead, it may be time to replace your BJ cartridge or ink tanks.

If you are using a BC-21e cartridge, replace either the BCI-21 black ink tank if black is missing from the Nozzle Check pattern or the BCI-21 color ink tank if any other colors are printing incorrectly.

If you are using a BC-22e or BC-20 cartridge, you must replace the entire cartridge.

After replacing the cartridge or ink tanks, perform at least 2 printhead cleanings then print a Nozzle Check pattern.

If changing the BCI-21 ink tanks and performing printhead cleanings has not restored the print quality, the BC-21e may be worn out. After replacing the entire BC-21e cartridge, perform at least 2 printhead cleanings then print a Nozzle Check pattern.
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:10 #25
Ok så prøvede jeg den laaaaange forklaring :D

Og...den virker stadig ik! Men tror jeg ved hvad der er galt. Den sorte patron er måske tom men der er stadig masser i farvepatronen. Køber lige en sort patron i morgen og håber den virker så....
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:26 #26
Ok, vi venter og ser om det hjælper med en sort patron!
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:32 #27
Yeah det virkede sq! Selvom den er ret ny og ik burde være brugt! Well det er da godt nok :)

Thx for helpen, retaxes. Virkelig grundig og hurtig hjælp :) Here\'s da points
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:51 #28
Herligt, man kan sq godt blive lidt vrissen på et problem af den slag, jeg kender det, man står en aften hvor der er lukket og så løber printeren tør, surt show.

Et tip, hvis du ikke bruger den så tit kan du måske tage patronerne ud og sætte et stykke tape over dyserne. Men, men det skal være den slags tape der ikke afsætter lim, så tilstoppes dyserne!

Jeg takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes