Avatar billede dakinenexus Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nogle der kender til \'Forms Developer\' eller \'Programmer/2000\' ?

Hej

Jeg har to programmer til rådigehed som jeg pt. ikke benytter mig af. Det gælder \'Forms Developer\' og \'Programmer/2000\'. Begge naturligvis Oracle produkter.
Kan nogle fortælle lidt om disse? Er de noget vær? Jeg har et intranet site at vedligeholde og udvikle lidt på. Var disse programmer guld vær i den henseende er det selvfølgelig tosset, at jeg ikke bruger dem!
Avatar billede stig3 Mester
17. oktober 2001 - 15:04 #1
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:14 #2
Hej Stig.

Jo jo. Jeg kender skam godt technet.oracle. Jeg var mere ude efter om nogle har erfaringer med de to nævnte programmer. De hjemmesider slynger så meget gas ud, som jeg ikke mener man kan bruge til ret meget. Store flotte ord men kan det bruges?
Avatar billede teepee Nybegynder
18. oktober 2001 - 08:35 #3
Jeg kender ikke Programmer/2000 men Forms er et ganske anvendeligt produkt, men nok ikke til at lave intranet på, men mindre at der er en frygtelig masse dataindtastning i systemet. Forms bruger til at lave formularer til data-indtastning/fremvisning og er ikke specielt weborienteret. Man kan dog lave formularer og lade oracle \"egen\" webserver konvertere til java-applets og så har man en løsning, der dur til intranet. Flere store virksomheder, f.eks novo benytter Oracle designer til at lave intranet med, idet at denne har decideret web-moduler, måske var dette en mulighed. Men jeg kan kun sige at hvis du er vandt til at lave asp/html og ikke har arbejdet med disse produkter, så går der nok lige et lille halvt års tid før at du lave intranetsider i Forms/Designer.
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
18. oktober 2001 - 12:41 #4
Tak for dit gode svar teepee.

Det var mere i stil med, hvad jeg havde brug for at vide.

Jeg havde nok mere forestillet mig at Forms Developer var noget med at designe/ konstruerer brugerflader. Altså alt det som brugere egentlig ser.
Nej mit site er ikke et hvor man indtaster en masse data, men mere en stak information der er samlet der. Ikke overvældende meget indtastning.
Intranetsiden er opbygget op i PL/SQL. Altså med packages, procedure og funktioner der faktisk skrives i NotePad eller lign. Det kan være lidt tungt, så jeg tænkte om f.eks Form Developer kunne lette dette arbejde, men det tyder det så ikke rigtigt på.
Er det forstået korrekt?

Men tak for dit fine svar.
Avatar billede teepee Nybegynder
18. oktober 2001 - 13:12 #5
Det er i overkantet at bruge forms, men hvis I alligevel benytter stored procedures kunne Designer måske bruges i fremtiden da denne også laves stored procedures. Dette kan afhjælpe styring at kontekst, brugerhåndtering m.v. Hvis I vel at mærke har meget af dette for Designer er ikke helt let at bruge og der skal en hel del workarounds til for at få Designer-genererede sider til at virke efter hensigten.

PS: Er selv så avanceret at jeg benytter TextPad til at kode pl/sql i :-)