Avatar billede lillehans Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Misbrug? (Filhåndtering reference - se dette spørgsmål fra \"nolle k\" her)

Kan man virkelig det???
Jeg er ny i Eksperten og undrer mig meget over
ovenstående forløb. Kan man stille et spørgsmål -
afvise et svar - og give sig selv point???
Efter min opfattelse bør man ikke kunne stille et
spørgsmål som nolle k har gjort, og når så terry
svarer afvise svaret og sige, at man selv fandt
på svaret.
Terry bør have de udlovede 60 point!
Er der nogen, der er enige med mig heri?
Svaret skal begrundes!
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2001 - 20:28 #1
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2001 - 20:28 #2
that was an answer I gave lillehans :o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 20:33 #3
Ja jeg er enig med dig.

Men desværre kan vi ikke styrre hvordan folk fordeler points.

Der er nogen der snyder på denne måde. Det er op til deres egen samvittighed.

Sådan er livet og nogen bluffer sig igennem det, for at beholde deres points/position eller hvad det nu er.

Personligt er jeg lige glad med points og mener at 60 points er det man skal maks kunne give og i den stil. Men det forhindre ikke folk i at give 1000 points for noget jeg ved at gå på nettet i 10 minutter kunne finde løsningen på.

Det er frit for folk at fordele points, sådan er det.

Spørgsmålet her er let derfor burde du nok ikke give 60 points for det, men vi må håbe at du fordeler dem mellem alle svarene og måske endda bruger advanceret funktionen til at fordele med. Så lærer du også at bruge den.

Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2001 - 20:40 #4
yes but if I give the wrong answer then WHY should nolle_k give me the points? He found a solution to his problem himself! If I could see that I HAD given the correct answer and that he was just keeping them for himslef then I would agree to but I cant see. And its only 60 points :o)
james> I dont agree about the max 60 points! I sometimes work HOURS on a problem, and I know its onkly points, but thats what keeps eksperten going.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:42 #5
delvis enig. Det er \'dårlig opførsel\', men det er ikke så kriminelt at det er værd at gøre noget ved. Og i mange tilfælde er det vel også rigtigt at spørgeren selv ledte videre og fandt ud af noget.

Der kommer som regel en kommentar i retning af \"Det var skuda et helt rigtigt svar du fik af ..., det burde du ikke have afvist\". Mere er det ikke værd at gøre ud af det.

Andet end måske at notere sig at bruger xxx skal man ikke ulejlige sig med at finde flere svar til.

mvh JakobA
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2001 - 20:44 #6
anyway lillehans, lets see how you share the pints (points) out :o)
Avatar billede lillehans Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:57 #7
Måske var jeg lidt hurtig. Det var ikke min mening
at \"hænge nogen ud\", men jeg er glad for at have
opdaget dette sted, som jeg synes er smaddergodt, og det ville ærgre mig, hvis det blev så \"pjattet\",
at eksperter og småeksperter ikke gad at beskæftige sig med at besvare spørgsmål fra ny-
begyndere som mig.
Principielt mener jeg, at bordet \"bør fange\". Har
man stillet et spørgsmål, må man \"betale\" for et
svar, selvom man i ventetiden selv har fundet ud
af svaret.
Tak for deltagelsen!
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2001 - 20:59 #8
selv tak lillehans :o)
and over and out for today!
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:59 #9
:-))  han lærer det nok
Avatar billede joern Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:58 #10
Jeg tror at \"Eksperten\" klarer at der sker sådan noget som det omtalte.  Nu er jeg kun med på Visual Basic, når jeg af og til kigger i andre grupper, synes jeg at VB har et ret sobert niveau uden alt for meget chat-agtigt fis.
Hvis det svar man får er ok, bør man nok give point selv om man har fundet løsningen i mellemtiden, men vi har jo brug for point for at kunne spørge, og de som ikke har så mange eller ikke kan tjene dem i andre grupper, må jo være påholdende.  Undertiden synes jeg der spørges om noget man let kan finde i on-line hjælpen, det er lidt tyndt!
Der er også ofte spørgsmål der har været stillet og besvaret før.  Det kunne måske findes ved at søge i Eksperten.  Men hvis folk ikke skriver i spørgsmålet hvad det drejer sig om, men bare \"Haster\" eller \"Hjælp\", så er det jo ingenting at søge på.
Jeg benytter også lejligheden her til at opfordre til, altid i uddybningen at angive VB-version og styresystem, det kan meget vel have betydning for mulige løsninger.
Ja, det var mit besyv.  M.v.h.  Jørn
Avatar billede cellaneous Nybegynder
18. oktober 2001 - 21:43 #11
min mening:

hvis personen fandt svaret selv FØR en anden svarede, OG man selv skrev svaret og gav sig selv points syntes jeg det er ok

MEN hvis en anden skriver svaret først, er det den person som har fortjent pointsene :-)

så må spørgeren jo tænke på næste gang han/hun vil spørge om noget, om han/hun virkelig vil have svaret eller selv finde det... hvis man ikke vil gi points hvis man selv kan finde svaret bør man selv prøve at finde svaret FØR man stiller spørgsmålet vel? jeg har da nogle gange valgt det er nemmere at fyre nogle points af end lede selv :-) et eller andet skal man jo bruge sine points til nogle gange

og lillehans - hvis man syntes det her er sjovt skal man nok gi et svar hvis en nybegynder vil spørge om noget men ikke har så mange points at give af :-) så bare spørg alligevel det kunne jo være man fik svar - ikke alle går kun op i points!

Avatar billede lillehans Nybegynder
18. oktober 2001 - 22:43 #12
Jo tak! Og jeg er helt enig med. Det må også koste noget at være doven, selvom det måske er
paratviden for den, der svarer.
Eksperten er en guldgrube for én som mig.