Avatar billede dfens Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LDAP-forespørgsel efter OU

Jeg skal lave et udtræk i MS Exchange Server til en adresseliste. Kan man sige at man vil have alle grupper i en specifik OU og hvordan?
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
15. oktober 2001 - 14:59 #1
csvde ... -r

r\"(objectCategory=CN=...,CN=...,...,DC=...,DC=...)\"

se også
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/activedirectory/bulksteps.asp
Avatar billede dfens Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:06 #2
Glemte at skrive at det skulle være direkte i Exchange 2000. til brug i en adresse-liste (Custom Search - LDAP Query)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
15. oktober 2001 - 15:58 #3
Benytter den ikke AD ?
Avatar billede dfens Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:30 #4
Jo da. Men det er selve query\'en jeg er ude efter.
altså alle mail-enabled grupper i en specifik OU.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
15. oktober 2001 - 23:40 #5
Jeg skal lige melde ud at jeg kender ikke exch2k, men skal det forstås sådan at dine mail grupper ikke ligger i en eller flere specifikke ouer ? Du kan vist ikke tage noget ud på grundlag af attributter.
Avatar billede dfens Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:22 #6
Mine mailgrupper liggen i flere specifikke ou\'er.
Jeg ønsker at definere en query, i en adresseliste, som skal trække alle grupper i en ou. Meget simpelt, men ikke til at finde ud af. I exch2000 kan man guides, men kun til at vælge ud fra attributer.

eks. med alle mailgrupper der hedder mailg:
(&(&(&(& (mailnickname=*) (| (objectCategory=group) )))(objectCategory=group)(cn=MailG)))

Det jeg gerne vil have er alle grupper der hedder mailg i en OU der hedder eks. OUg
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
16. oktober 2001 - 08:46 #7
Nah, ok, jeg læste det som en eksport til en flad fil. Til en adresseliste aner ikke en snus om, desværre.
Avatar billede dfens Nybegynder
08. marts 2002 - 23:03 #8
lukket