Avatar billede andre_lubin Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:51 Der er 6 kommentarer

disken er ulæselig

efter min bror spillede et spil giik computeren kold... den fortæller at \"disken er ulæselig, skal den formateres?\" når den startes fra system CD... jeg har prøvet Norton Utl. (5), og TechTool (3)... men de rapporter \"unknown error\" hvilket er meget sørgeligt, eftersom jeg aldrig har lavet nogen form for BackUp...
Avatar billede hardon Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:52 #1
helt præcist hvad har han lavet og hvilket spil har han spillet
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:54 #2
har du tjekket for eventuelle vira, for hvis ikke norton syntes disken er ubrugelig, så ER den nok ikke ubrugelig! Prøv at tjekke for virus i stedet.
Avatar billede zed_one Praktikant
11. oktober 2001 - 12:13 #3
hvad med det \"disk first aid\" der ligger på system-cd´en ..har du prøet a reparere med det?...ellers prøv det typiske, opstart maskinen uden udvidelser og/eller zap den med æble+alt+p+r (hold det ned indtil maskinen har sagt \"pong\" 3-5 gange)..se om det gør noget

-Zed
Avatar billede macintosse Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:57 #4
Hvilken mac og system drejer det sig om!!!
Avatar billede hardon Nybegynder
06. november 2001 - 18:41 #5
hvornår lukker spørgsmålet her
Avatar billede aktivdata Nybegynder
29. november 2001 - 05:56 #6
Du har muligvis allerede fået klaret det, eller er blevet så sur at du har formateret, men hvis den Mac kan læse Norton og TechTool, kunne det tyde på at din CD er et kopi eller defekt. Prøv at låne en original fra en ven.
forlaget@aktivdata.dk