Avatar billede rexisgod Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Webcam overvågning af hjemmet

Hi

Hvis jeg har et Webcam og sætter det til min PC derhjemme på en ADSL linje.
Hvordan skal jeg sætte det op og hvad skal jeg gøre for at kunne følge med i hvad Webcammet ser derhjemme, fra arbejdspladsen?.

Mvh Lars Bengtsson
Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:07 #1
Lytter lige med. :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:09 #2
Din maskine m.m. skal stå tændt ! - Og så kan du gå ind på din computer via programmet netmeeting !

Har en artikel jeg kan maile !
Avatar billede face Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:15 #3
Hvad nu bare hvis man vil optage på sin maskine?? Jeg har prøvet at optage med mit Webcam... det tager SINDSYGT meget diskplads... Findes der ikke et program det ikke bruger så meget diskplads men stadigvæk har en pæn opløsning?
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:17 #4
ehmmm.. hvis du har fast IP, er det langt nemmere at streame det ud på en webside! Det kræver Windows Media Player at se det, men det kører skide godt!!

En anden løsning er at jeg havde engang et program, der overvågede... hvis der skete noget aktivitet inde i rummet, begyndte en klokke at ringe, ligesom en tyveri alarm! Med det samme der sker aktivitet begynder den at optage hvad der sker! Så snart personen er væk igen, stopper den optagelsen! Skide smart!

CTV!
Avatar billede rexisgod Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:25 #5
Hi ctv

Det bliver på en fast IP at det kommer til at foregå. Hvordan connector jeg så til webcammerat igennem Windows Media Player.
Hvor kan jeg få fat i det omtalte program.
Og som face spørger/siger kan man ikke få det til at fylde noget mindre, så at når man kommer hjem, at ens harddisk er brugt op.
Hvad med sikkerheden over ADSL linjen, hvordan sikrer man sig mod at uvedkommende ikke går ind og lurer...

Mvh Lars Bengtsson

Alle svar er interessante.
Avatar billede jimsim Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:27 #6
ctv, hvilket webcam har du? skal det så ikke have en censor?
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:29 #7
Altså du starter med at hente Media Encoder...! Så starter du det, og via Media Player, skriver du åben, og indtaster DINIP:8080 ... Så kommer det frem! Der er ikke rigtig nogen sikkerhed for at andre ikke kan gå ind! Men det kræver dog at de kender din IP og ved at du har sat sådan en webcam server op!

Desuden kan programmet hentes fra www.microsoft.dk
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:30 #8
jimsim.. Jeg har et temlig godt et... Men jeg havde engang et gammelt et, et rigtig dårligt et, men det virkede fint til det overvågning! Du kan bruge alle slags Cams til det!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:36 #9
Jeg har tidligere givet et meget langt svar her.

http://www.eksperten.dk/spm/42735
Avatar billede conan54 Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:18 #10
Til de nyere webcams følger der software med til at optage stillbilleder mv. samt motiondetektor i software. Ligeledes findes der programmer til at sende dette videre. Kig hos Logitec..
Avatar billede rexisgod Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:47 #11
Ctv Hvad hedder programmet man kan hente hos Microsoft?
Det er jo et større firma efterhånden.
Jeg vil lige have det på det rene, hvor henter jeg Media Encoder henne?
Avatar billede conan54 Nybegynder
09. oktober 2001 - 12:11 #12
Avatar billede conan54 Nybegynder
09. oktober 2001 - 12:15 #13
http://www.digi-watcher.com/screen_cap.htm
http://getview.com/service.htm
webcam security søg på www.google.com, der er simpelthen for mange til at skrive dem alle.
Avatar billede ctv! Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:46 #14
Nej nej nej... det er fandme fir latterligt! Hvordan fanden kan han få 30 point for sine 2 linjer når jeg har skrevet en hel stil til dig hvordan du skal gøre.. og så regner du tilmed at du kan blive ved med at spørge.... TSK TSK!!!!!