Avatar billede theofilos Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:55 Der er 24 kommentarer

Hjælp.... mit nye grafikkort vil ikke vise divx ordentligt......

Jeg er ret fortvivlet...

Jeg har købt et Asus Geforce 2 MX 400 v7100 Pro med TV-Out....

Men jeg kan ikke se DivX-film med det, da det hakker endnu mere, end da jeg havde et gammelt Matrox Mystique-kort...

Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af, hvad der er galt.

Min PC er flg: 500 MHz AMD-K6 processor på et Asus P5A bundkort med 192 MB ram (PC130)...

Jeg har forsøgt at formatere flere gange... skiftet divx-codecs ud (3.11 og 4.01)... sat DMA til og fra (harddisk) ... kigget på bios... etc etc....

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der er galt..

Kortet er SUPER til spil... ikke et hak, selv ikke i 1200x1000.... dvs. at det i teorien fungerer perfekt.. hmmmm

Kan nogen løse mit problem?

Jeg sætter 300 point på spil!!! Men jeg håber da også, at problemet løser sig på en eller anden måde. Måske er der nogle af jer, der har haft lignende problemer

Mvh

Theofilos
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:13 #1
Hvis du køre windows 2000 kan det være at du er stødt på en driver fejl.

Hvilke drivere har du indstalleret
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:14 #2
21.81 fra www.nvidia.com er helt klart mit favorit - men den kan skabe driver konflikter.

Hvis dette er tilfældet skal jeg nok guide dig
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:22 #3
ehh ??

hallo?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:23 #4
Kan også være din player

Husk at du bør opdatere all video software - Microsoft video tools er en god ide
Avatar billede madizone Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:38 #5
Brug altid de seneste Detonators.
Hvis du har Windows Media Player 7, så få det ud - HURTIGST MULIGT.
Brug Media Player 6.4 eller ActiveMovie.

500 MHz er lige i underkanten....bare så du ved det.
Avatar billede omen Nybegynder
08. oktober 2001 - 01:04 #6
500 Mhz i underkanten til at vise DivX? eh!
Avatar billede theofilos Nybegynder
08. oktober 2001 - 07:54 #7
Tak for alle beskederne, som er kommet ind, mens jeg har sovet...

Jeg skal prøve at besvare alt på een gang:

Jeg kører ikke win2000. Jeg kører win98.
Jeg har prøvet at opdatere NVidia driver, men er ikke helt klar over dels forskellen mellem Nvidia-driver-opdatering og Asus-driver-opdatering... og dels om, hvordan jeg HELT præcis opdaterer NVidia eller Asus drivere og i hvilken rækkefølge de forskellige ting skal gøres...

Jeg fik automatisk installeret Windows Media Player 6.1 med installeringen af Win98, men DEN STÅR IKKE I AFINSTALLERINGSOVERSIGTEN??? Derefter opdaterede jeg den til 6.4...
Af Codecs har jeg prøvet både divxalfa3.11 og den nye 4.1....
Ved I hvordan man fjerner Windows Media Player, når den ikke kan ses i \"Fjern-program-oversigten\"? Findes der et specielt program til at fjerne det med, ligesom med DirextX? (DirectX Buster)

500 MHz var fint med mit gamle kort (Matrox Mystique med 4 MB ram!!!) Jeg savnede bare TV-Out.. Min ven har en 400 MHz PC og kan se film meget bedre end jeg??? Så noget må der da være galt.

Hvor finder jeg MS Video Tools?? Er det freeware?

Til sidst: Er det svært/farligt at flashe bios\'en?

Hvilke programmer etc. skal jeg bruge?

Min bios hedder 07/16/99-Aladdin5-<<P5A>>-00

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:37 #8
du mangler Antifreze patchen.. http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft3&id=5241&rubrika=tools
har selv haft problemet:
http://www.eksperten.dk/spm/105356

En god ting er også at bruge en ordentlig afspiller:
http://www.doom9.org/software.htm
Zoom Player 2.0 - WMP replacement, optimized for TV output

Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. oktober 2001 - 13:01 #9
Du kan sikkert finde det rigtige codec her:

http://www.divx-digest.com/software/index.html#codecs

/per
Avatar billede theofilos Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:21 #10
Tusind tak for jeres svar.

Jeg håber, at antifreezepatchen virker, eric-pedersen.... Jeg får tid til at afprøve det i aften. Måske er det løsningen...
Avatar billede theofilos Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:32 #11
Hej alle

Indtil videre er der desværre intet der har hjulpet... heller ikke antifreeze/zoomplayer/codec.

Har I andre forslag?

Hvordan opdaterer jeg bios\'en?
Hvordan fjerner jeg WMP?

Avatar billede madizone Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:35 #12
Gå ind i Tilføj/Fjern internet explorer, så vælg at du vil fjerne udvalgte komponenter(eller hva det nu hedder) og så få Windows Media Player 7 ud af din computer. Den ædder bunkevis af systemsresourcer - når den er væk - så får du nogle systemsresourcer fri, der burde give bedre DivX playback.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:40 #13
fjerne WMP gør du i kontrolpanel ---> tilføj fjern programmer

Ang. Biosopdatering så kunne jeg nok hjælpe, men jeg er ikke 100%sikker på hvad jeg havde med at gøre.

Det aller bedste du kan gøre er at oprette et nyt spørgsmål, og så skal der nok komme nogen af \"BIOS-eksperterne\" og hjælpe (makse er f.eks. en rigtig haj til det med bios)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:43 #14
madizone.....den kan vel ikke æde systemressourcer når han bruger en anden afspiller.....

Eller sagt på en anden måde....det eneste han får ud af at fjerne den, er mere plads på harddisken
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:47 #15
jeg tror sgu jeg har fundet ud af det nu.....
http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=guides&s=divx
husk at gå videre til næste side
Avatar billede theofilos Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:28 #16
Eric-pedersen.... desværre.... hjalp ikke.. der var heller ikke en fil af dette navn i mappen system32..

Problemet med min WMP er, som jeg først skrev, at det IKKE findes i kontrolpanel --> Fjern/tilføj programmer.....

Jeg tror, at problemet er bios.. Jeg prøver at oprette et nyt spørgsmål om det og dropper det her...

Tak for hjælpen. Desværre var det bare ikke lige det, der var i vejen.
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:33 #17
Har du installeret driverne til chipsetet på bundkortet?

De nyeste kan du hente på ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/
Avatar billede theofilos Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:35 #18
Det skal jeg prøve, Makse.

Hvis du har tid/mulighed.... kan du ikke lige give en ultra kort oversigt over, hvad jeg skal gøre (hvilken af filerne, jeg skal hente etc)... Det er et Asus P5A motherboard...

Jeg er lidt bange for at gøre noget forkert, forstår du..
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:11 #19
Du skal hente filen ali_i104.exe
Læs også ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/ali_i104.txt

Men som du nu selv siger, så kører det perfekt i spil. Så umiddelbart tror jeg ikke at det løser problemet, med mindre det er en bug i dine nuværende drivere.

Har du prøvet alle løsningsforslagene på http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=guides&s=divx ?

Sætte opløsningen til 640x480, 16/24 bit farver, lukke alle baggrundsprogrammer mm.

Hvilke Codecs har du installeret?
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:16 #20
Ellers så kan du jo mishandle Kimrosgaard\'s server lidt. :)
Link: ftp://ghostcom.nerdheaven.dk/DivX%20Codec/

Der ligger de mest aktuelle codecs, der bruges idag.
Avatar billede theofilos Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:08 #21
Makse...

Der er hakken lige meget, hvad jeg gør... Men den hakker mindre, når jeg tweaker optimalt.

Det er ikke noget problem at se filer med en lille opløsning. Problemet er de store opløsninger (typisk omkring 600x400).

Jeg mangler stadig at forsøge mig med en driverupdate af chipset samt flash af bios.

Men fortæl mig lige, hvis du ved, hvordan man fjerner al Windows Media Player, når den ikke står på listen i tilføj/fjern programmer... Det dutter ikke via IE 5.5. Der kan jeg kun gå tilbage til den tidligere version af IE eller reparere den nuværende browser... ikke fjerne direkte fjerne WMP alene.

Jeg har prøvet at bruge både 3.11 og 4.01.. Der er ingen forskel.

Når jeg har prøvet 2 dage endnu, deler jeg pointene ud, selv om problemet måske ikke løser sig.
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:38 #22
Har du prøvet med den her afspiller. \'Start - Kør > Mplayer.exe\'
(OBS! WMP hedder normalt Mplayer2.exe)
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:40 #23
Hvis du kun har opgraderet WMP til version 6.4 er der ingen grund til at afinstallere.
Den version har ihvertfald aldrig givet mig problemer.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:42 #24
Beklager men Matrox er efter min overbevisning noget af det bedste der fås til 2d grafik