Avatar billede classico Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:14 Der er 3 kommentarer

En online tekst database

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med at lave en online tekst database (vidensdatabase). Formålet er at jeg fra en browser skal kunne skrive tekst til denne videns database ( - 2 felter i form af en overskrift samt brødtekst). Der skal også være mulighed for at søge i databasen ved at indtaste søgeord som der så skal søges efter i overskriften og børdteksten, hvorefter resultatet så bliver vist i browseren hvis der er noget der matcher.

Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Jesper
Avatar billede jens-peter Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:00 #1
Som jeg forstår det, så skal du have din database ud på internettet. I det tilfælde er det mest oplagt at bruge ASP til at få adgang til data i Access databasen. Som det blandt andet fremgår af tidligere svar, er der god inspiration at hente forskellige steder på internettet, men det er ikke noget, man forklarer på få minutter.

www.eksperten.dk/spm/109321
www.eksperten.dk/spm/34717

mvh/Jens-Peter
Avatar billede mugs Novice
06. oktober 2001 - 07:46 #2
Hvis du skal have hjælp til at lave selve databasen i Access97, skal jeg gerne give dig en hånd.
Jeg ved ikke hvordan du får den på nettet, men den hjælp kan du jo så få et andet sted.
Avatar billede classico Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:11 #3
Det er ikke så meget selve databasen der giver mig problemer det er mere at få den lagt online og få lavet noget online skriveadgang til den. Ellers tak Mugs.