Avatar billede bennys Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:03 Der er 5 kommentarer

Fra rumpunkt til Tegning

Punktet kan være 2,2,8 Lommeregneren siger theta.785 phi.34 rho 8.49    ifølge bogen
-sin(th)  -cos(th)cos(phi)  -cos(th)sin(phi  0
cos(th)  -sin(th)cos(phi)  -sin(th)sin(phi
Avatar billede range Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:11 #1
gider du lige uddybe ... taler du om sfæriske koordinater, der skal projeceres ned i 2d oder was?

/range
Avatar billede bennys Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:44 #2
Kære Range!Jeg sad og formulerede spørsmålet og så gik der kuk i skrivningen,også skrev jeg det om,og det ser ud som både det ufærdige spørgsmål som det færdige fore findes men det er rigtignok.Det er et sfærisk,Hedder det ikke kun polart?Punkt til tegnebrædtet altså 2d,jeg kan jo også skrive
-sin(.785) -cos(.785)cos(.34) -cos(.785)sin.34) 0
cos(.785) -sin(.785)cos(.34) -cos(.785)sin(.34) 0
      0                0          -cos(.34)  1
    Nu er der faktisk det samme kuk i det igen  Men det er vist godt nok,masser af undskyld,jeg håber ikke der kommer mange til den forkerte.Jeg ved godt at programmørerne ikke behøver Matrixer,så står der at jeg skal gange oven stående med  X,Y,Z,1 og spørgsmålet ,hvad er det for xyz.Så står der jeg skal sige X=x/z.*afstand f.eks 150 Y=y/z*afstand
Venlig Hilsen Bennys
Avatar billede bennys Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:56 #3
kære arange Den fjerde linie i Matrixen mangler
0    0      8.49    1 og der oppe hvor rækken slutter med 1 skal der stå 0  Jeg kan ikke komme ind igen,så nu ved jeg ikke hvad der bliver sendt,
men du må endelig hvis det ikke er fyldestgørende
eller kukket.Sparke til mig igen.Jeg har skrevet et svar brev ovenover det skulle jeg rette i,men så kunne jeg ikke komme ind.Det er vist ikke en af mine bedste dage  Hilsen
Avatar billede bennys Nybegynder
26. oktober 2001 - 07:34 #4
Tilfrdsstillende besvaret
Avatar billede bennys Nybegynder
26. oktober 2001 - 07:35 #5
Tilfredsstillende besvaret