Avatar billede sibor Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:25 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

3dS Max i Linux???

Er der nogen, der ved om man kan køre 3ds Max på en Linux platform. Evt. under X-Windows eller lign. Grunden er, at Max efterhånden er det eneste, der afholder mig fra at lægge om til Linux, så en løsning ville være kærkommen.
- SiBor
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:30 #1
Linux kan emulere Windows så måske kan det køre der
Avatar billede sibor Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:34 #2
Er der nogen, der har prøvet???
- SiBor
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:36 #3
Det ved jeg ikke, men jeg har set adskeliige Linux maskiner emulere Windows 2000 med MS-Office etc. helt fint. Det kræver selvfølge flere resurser.
Avatar billede sibor Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:41 #4
Noget helt vildt? Jeg har en AMD Duron 750 med 896 mb ram
- SiBor
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:41 #5
Prøv at kikke her:

www.vmware.com
http://www.winehq.com

Sidstnævnte er vist nok gratis, førstnævnte er så vidt jeg ved bedre.
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:42 #6
Jeg så det køre på en 800 Pentium 3 med 256MB ram og GeForce 2.
Der vist lige hurtige..
Avatar billede alsace Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:50 #7
Eftersom en emulering af Windåze i Linux kræver ekstra resourcer af maskinen, og man alligevel ikke kommer udenom at skulle have OS\'et installeret vil jeg umiddelbart mene at man ligeså godt kan benytte sig af en dual-boot løsning og så bare starte op i Win når man vil rode med 3ds max. Med tiden kan man jo altid begynde at eksperimentere med de 3d programmer der findes til Linux og måske skifter man helt...

-Alsace
Avatar billede abpdk Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:56 #8
Ja, han kan naturligvis dual-boote men nu fik jeg det indtryk at han ville skifte helt.

sibor>> Hvis du har bare et par gigabyte harddisk til rådighed ville jeg også råde dig til at beholde begge styresystemer. Jeg gør det selv fordi Linux endnu ikke understørrer ret mange spil og det er temmelig svært at for Linux til at bruge et 3D accelereret grafikkort (mit i hvert fald). Hvis ikke andet er det rart at have Windows at falde tilbage på hvis man kommer til at lave bøvl med sin Linux.
Avatar billede sibor Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:08 #9
Findes der i så fald partitionsprogrammer, der ikke behøver en nyformateret HD, men kan oprette en partition uden at slette alt på HD\'en?
-SiBor
Avatar billede sunep Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:43 #10
Partion magic er et kanont program. synd det ikk er gratis
Avatar billede abpdk Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:53 #11
Eller kan Linux sagtens køre på en gammel harddisk. Hvis du har sådan en liggende.
Avatar billede sibor Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:18 #12
tak for hjælpen - nu er Linux (Red Hat 7.1) lagt ind. Så nu skal jeg bare have fundet noget litt, der beskriver opbygningen... Nogen forslag?
- SiBor
PS. Hvis abpdk laver et svar, kommer der point til ham også...